اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

انتخابات ابزاری برای اعمال حق تعیین سرنوشت در جامعه است

امام جمعه ساوه بر لزوم و اهمیت شرکت در انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخابات ابزاری برای اعمال حق تعیین سرنوشت در جامعه است.

انتخابات ابزاری برای اعمال حق تعیین سرنوشت در جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه، اظهار کرد: انتخابات ابزاری برای اعمال حق تعیین سرنوشت در جامعه بوده در حالی که حق حاکمیت خدا از یک سو در مشروعیت نظام جلوه‌گری کرده و از سوی دیگر نظام مردم‌سالاری دینی را حاکم کرده است.

وی بیان کرد: برای تحقق حاکمیت ملی، انتخابات فرصتی است که مردم حق خود را از دیدگاه اسلامی و ملی اعمال کنند.
امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: از دیدگاه اسلامی حفظ و تقویت نظام یک فریضه بوده و در این راستا انتخابات نماد به دست گرفتن حق تعیین سرنوشت است.
حسینی ادامه داد: کسی که در انتخابات شرکت نکند در واقع تیر خلاص بر هویت نظامی خود زده و افرادی که به وضعیت جامعه اعتراض دارند باید حتما شرکت کنند تا انتخاب درست داشته و روند نادرست در عرصه‌های مختلف جامعه اصلاح شود.
وی ادامه داد: متصدیان برگزاری انتخابات باید مردم را تشویق کنند در حالی که متاسفانه عده‌ای فضای کشور را دوقطبی کرده و به جای اعتمادسازی، اعتماد سوزی می‌کنند.
امام جمعه ساوه بیان کرد: ایجاد شبهه و تردید سبب بروز فتنه همچون سال ۸۸ می‌شود در حالی که عقلانیت و تقوای سیاسی اقتضا می‌کند فضای کشور با آرامش باشد و مردم برای تحکیم نظام تلاش کنند.
حسینی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات، عنوان کرد: کاری نکنیم دشمنان خوشحال شوند، این روند برای تشخیص درست موثر است و باید هم‌سو با آرمان شهدا و رهبری گام برداریم تا کارگزاران شایسته‌ای برای نظام انتخاب شوند.
وی تصریح کرد: تعهد، التزام دینی اولین معیار انتخاب درست است چراکه فساد مورد اعتراض مردم بوده و باید در زمینه مقابله با این امر افراد واقعا عمل‌کننده باشند.
امام جمعه ساوه با اشاره به دیگر ویژگی‌ها در انتخاب درست، گفت: کاندیدای مجلس مورد انتخاب مردم باید متخصص، شجاع، ملتزم به نظام و رهبری باشند.
حسینی افزود: وقتی رهبری می‌فرمایند مذاکره با آمریکا نه، غلط می‌کند کسی که راجع به مذاکره صحبت کند و در این راستا مسئولان اجرایی به ویژه رئیس جمهور و استانداران را به امانت داری و بی‌طرفی دعوت می‌کنم تا اعتماد مردم جلب شود.
انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول