اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهرداری در حوزه المان‌های شهری درگیر بی‌برنامگی شده است

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان ایجاد تغییر در المان‌های شهری را دلیل بی‌برنامگی و ناهماهنگی در شهرداری برشمرد و گفت: این تغییر در واقع هدررفت بیت‌المال محسوب می‎شود.

شهرداری در حوزه المان‌های شهری درگیر بی‌برنامگی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اکبر کاووسی‌امید ظهر امروز در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با تأکید بر لزوم یکپارچه‌سازی مدیریت‌ شهری اظهار کرد: در حوزه زیباسازی و فضاسازی شهری هماهنگی لازم وجود ندارد.

وی افزود: در گذشته بارها شاهد بوده‌ایم که در طرح‌های زیباسازی، تغییرات گسترده غیرضروری در سطح شهر ایجاد شده که هزینه‌آور است.

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان بیان کرد: در ساخت المان ها و طرح های شهری باید تصمیم‌گیری کارشناسانه انجام شود، نه اینکه هر بار شاهد اصلاح و تغییر آنها باشیم.

وی ایجاد تغییر در المان‌های شهری را دلیل بی‌برنامگی و ناهماهنگی در شهرداری برشمرد و اضافه کرد: این تغییر در واقع هدررفت بیت‌المال محسوب می‎شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورای شهر همدان گفت: شهرداری در ساخت برخی نمادها و المان ها، هماهنگی و کارشناسی لازم را ندارد که این اقدام، پذیرفتنی نیست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان نیز با بیان اینکه ایجاد شهرداری منطقه 5 برای بافت مرکزی شهر همدان پیشنهاد شده است اظهار کرد: ایجاد این شهرداری باید منطبق با الگوها و آیین‌نامه‌های کشوری باشد.

نرگس نورالله‌زاده با بیان اینکه باید مقیاس جمعیت، بازار و بافت سنتی در این منطقه مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار گیرد افزود: مدیریت شهری همدان باید ظرف دو هفته آینده نسبت به ارائه الگوها و آیین‌نامه‌های کشوری پیرامون تشکیل منطقه جدید شهرداری و تحویل به شورای شهر، اقدام کند.

وی اظهار کرد: شهرداری همدان باید آیین‌نامه‌ها و الگوهای مدنظر را از سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور دریافت کند و بر اساس ضوابط اجرایی نسبت به پیشنهاد خود مبنی بر تشکیل منطقه جدید شهرداری، طرح ارائه دهد.

عسگریان: هویت المان‌های شهری را درج کنید

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان در ادامه گفت: المان بلوار مدنی معروف به بلوار موشک، تعابیر خوبی را در ذهن گردشگران نخواهد داشت؛ در حالی که باید تداعی کننده دوران دفاع مقدس باشد.

سید مسعود عسگریان افزود: اگر قرار است یادمانی را در سطح شهر احداث و نصب کنیم باید طوری باشد تا گردشگران نسبت به جزئیات هویت و سبقه تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آن المانها، پی ببرند و اینکه المان ها چه یادآوری از گذشته را تداعی خواهند کرد.

وی اظهار داشت: باید نوشتاری از وقایع در المان ها حکاکی شود تا همگان از هویت آن، اطلاع یابند.

انتهای پیام/ 3140/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول