اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات ترکیه: مسکو و آنکارا به دنبال گشت‌زنی مشترک در «ادلب» هستند

یک دیپلمات ترکیه در حالی که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد که آنکارا و مسکو در حال رایزنی برای انجام گشت‌زنی‌های مشترک در شهر «ادلب» واقع در شمال غربی سوریه هستند.

دیپلمات ترکیه: مسکو و آنکارا به دنبال گشت‌زنی مشترک در «ادلب» هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مقام‌های ترکیه‌ای امروز (پنجشنبه) از گفت‌وگوی آنکارا و ترکیه در خصوص گشت‌زنی‌های مشترک در شهر «ادلب» سوریه خبر داد.

بنا به گزارش خبرگزای رویترز، این مقام ترکیه تصریح کرد که ترکیه و روسیه در حال بحث و مذاکره در خصوص احتمال گشت‌زنی مشترک در اطراف منطقه ادلب واقع در شمال غربی سوریه به عنوان گزینه‌ای برای تضمین امنیت این منطقه هستند.

اظهارات این مقام در حالی مطرح شده است که آنکارا در روزهای اخیر، تهدیدات خود در خصوص انجام عملیات نظامی در منطقه ادلب را افزایش داده است.

این مقام ترکیه‌ای که خواست نامش فاش نشود همچنین تأکید کرد که ایران، ترکیه و روسیه قصد دارند اوایل ماه آینده میلادی (مارس) در تهران برای بحث‌های بیشتر درباره سوریه از جمله ادلب با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

وی همچنین ادامه داد که احتمالاً یک هیأت روس قبل از نشست سه‌جانبه ترکیه، ایران و روسیه درباره سوریه، برای گفت‌وگوهای بیشتر به آ‌نکارا سفر خواهند کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (چهارشنبه) ضمن تهدید نیروهای ارتش سوریه در منطقه ادلب هشدار داد که اگر این نیروها عقب‌نشینی نکنند، تا آخر ماه جاری میلادی (فوریه) آنها را مورد حمله قرار خواهند داد.

وی طی سخنرانی در جمع نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه، با ادعای اینکه موضوع عملیات ادلب مسئله زمان است، تهدید کرد: «عملیات ادلب قریب‌الوقوع است و ما عرصه را به رژیم سوریه که توافق [سوچی] را رعایت نمی‌کند، وانمی‌گذاریم».

رئیس‌جمهور ترکیه با ادعای اینکه اگر کشورهای منطقه کمک نکنند، آنکارا خودش مجبور به حفظ امنیت خود می‌شود، اظهار داشت: «رژیم سوریه و هر کسی که حمایتش می‌کند، جدیّت ما را درک نکرده است».

تلاش‌های ترکیه برای متوقف کردن پیشروی ارتش سوریه در ادلب و حمایت از تروریست‌ها در حالی است که ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای خبر داد در ادامه پیشروی‌ها ضد تروریست‌ها در استان ادلب، بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع را در این منطقه و حلب آزاد کرده و کنترل ده‌ها شهرک، روستا و ارتفاع راهبردی را به دست گرفته‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول