اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دل پر باغداران کاکانی از مسوولان/سیب اصفهان میهمان سفره عید کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

باغداران کاکانی از بی‌توجهی مسوولان نسبت به محصولات تولیدی استان گلایه کردند.

دل پر باغداران کاکانی از مسوولان/سیب اصفهان میهمان سفره عید کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، بیش از ۸۰۰ هکتار باغ سیب در دهستان کاکان از توابع شهرستان بویراحمد وجود دارد که با توجه به کیفیت بالا قابلیت صادرات را دارد.

اما باغداران سیب این سال‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفتند و دل پری از مسوولان دارند.

در همین خصوص یکی از اهالی کاکان عنوان کرد: سیب منطقه کاکان به مرزی رسیده که باید چیده شود اما با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه و عدم صادرات این محصول مورد بی مهری قرار گرفتیم و دلالان دست ما را خواندند.

وی ادامه داد: دلالان از ما خواستند برای سیب قیمت تعیین نکنیم و آن قسمت از محصول که زیر درخت ریخته می‌شود باغدار ضرر می‌کند و بقیه را آنها زیر قیمت از ما می‌خرند که آیا پولی به ما بدهند یا ندهند.

باغدار کاکانی ادامه داد: ما دست به دامن نماینده مردم  و مسوولان شهرستانی شدیم اما چند روز پیش متوجه شدیم مدیری از شهرستان بویراحمد میوه شب عید را از اصفهان خریداری کرده است.

وی ادامه داد: نماینده یا مدیران اجرایی می‌توانستند سیب ما را به موقع بخرند اما حالا سیب شب عید مردم را کیلویی ۷ هزار تومان از سایر استان‌ها خریداری کرده‌اند، یک هزار تومان هم هزینه‌ای انتقال آن به استان است و با یک هزار تومان ضایعات کیلویی ۹ هزار سیب سایر  خریداری می‌شود.

باغدار کاکانی عنوان کرد: مسوولان اگر سیب کاکان را می‌خریدند و مدیریت صحیح می‌کردند نه سیخ می‌سوخت نه کباب اما متاسفانه حالا هم سیخ سوخته و کباب هم جزغاله شده است.

وی تصریح کرد: دلیل این اقدام بی‌توجهی مسوولان است ‌که به داد باغداران نرسیدند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول