اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

لحظه به لحظه با مهم‌ترین رویداد سیاسی ۹۸ در خراسان‌جنوبی

مهم‌ترین رویداد سیاسی سال 98 در کشور از دقایقی پیش همزمان در سراسر ایران آغاز شد؛ مردم خراسان‌جنوبی نیز از همان لحظات اولیه با حضور خود در صف‌های رأی‌گیری صحنه‌های پرشوری را خلق کردند.

لحظه به لحظه با مهم‌ترین رویداد سیاسی ۹۸ در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهم‌ترین رویداد سیاسی سال 98 در کشور از دقایقی پیش همزمان در سراسر ایران آغاز شد؛ مردم خراسان‌جنوبی نیز از همان لحظات اولیه با حضور خود در صف‌های رأی‌گیری صحنه‌های پرشوری را خلق کردند.

ساعت 8:10

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری یازدهمین دوره‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی رأی خود را به صندوق انداخت.

وی با بیان اینکه امروز اصل انتخابات برای ما یک جشن و برای دشمنان اسلام و نظام، بسیار سنگین و ناگوار است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی دشمن را از کشور بیرون کرد و اختیارات به ناحقی که در دست آ‌ن‌ها بود را گرفت و به دست صاحبان اصلی آن، یعنی مردم، رساند.

ساعت 8:20

حضور پرشور مردم ولایتمدار طبس در جوار آستان مقدس حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) برای به صندوق انداختن رأی خود در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بار دیگر سیلی سختی به آمریکایی‌هایی خواهد بود که خاطره تلخ سیلی خداوند در صحرای طبس در ذهن آن‌ها ماندگار شده است.

ساعت 9:00

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی با حضور در شعبه اخذ رأی مسجد صدیقه طاهره(س) رأی خود را در صندوق انداخت.

ساعت 9:15

به رأی‌دهنده‌ای که با عصای زیر بغل خود را به پای صندوق‌های رأی بیرجند رسانده می‌گویم چرا آمده‌اید؟ سخت‌ نیست؟ در جواب می‌گوید «حاج‌قاسم»ها جان خود را فدای حفظ نظام کردند، در مقابل جانفشانی او حرفی برای گفتن نداریم جز اینکه با رأی خود به دشمنان بفهمانیم راه سلیمانی هنوز ادامه دارد.

ساعت 9:20

استاندار خراسان‌جنوبی به همراه رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی از شعبه اخذ رأی در حسینیه امام حسن مجتبی در بیرجند بازدید و با مسؤولان حاضر در این شعبه دیدار و در خصوص روند اخذ رأی گفت‌وگو کرد.

ساعت 10:00

رأی‌اولی‌ها نیز در خراسان‌جنوبی امروز آماده خلق یک حماسه سیاسی هستند، آن‌ها می‌دانند که اگر مجاهدانی برای حفظ نظام تا پای جان ایستادگی کردند، امروز تکلیفشان از جنس غرورآفرینی و عزتمندی برای ایران اسلامی و نظام مقدس آن در پای صندوق‌های رأی است.

ساعت 10:20

ناصر خوش‌خبر رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی در حاشیه بازدید از شعبه اخذ رأی مسجد امام حسن مجتبی(ع) بیرجند گفت: امروز ۴۰ داوطلب در مرحله رأی‌گیری برای چهار کرسی مجلس در حوزه‌های انتخابیه «بیرجند، خوسف و درمیان»، « فردوس، طبس، سرایان و بشرویه»، « نهبندان و سربیشه» و «قاینات و زیرکوه» با هم رقابت می‌کنند.
وی با اعلام اینکه ۶۶۷ شعبه اخذ رأی در سطح استان دایر شده است، عنوان کرد: ۱۲ هزار عامل اجرایی در برگزاری انتخابات همکاری می‌کنند.

ساعت 10:50

حدود 3 ساعت از آغاز رأی‌گیری در شهرستان بیرجند مرکز استان گذشته اما به روایت تصاویر جمعیت حاضر برای رأی دادن هر لحظه در حال بیشتر شدن است.

ساعت 11:40

سردار شجاع فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: سه هزار نفر از عوامل نیروی انتظامی در استان تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند.

ساعت 12:55

یکی از شهروندان محاسن‌سپید بیرجندی که به همراه نوه‌های خود پای صندوق رأی حاضر شده می‌گوید: امروز به همراه اعضای خانواده به پای صندوق رأی آمده‌ام که به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بگویم ما تا پای جان از آرمان‌های امام و رهبری دفاع خواهیم کرد، امروز چشم دشمنان ما به جوانان است و انتظار دارند ببیند که جوانان این سرزمین چقدر پای نظام ایستاده‌اند لذا ما نیز برای ناامید کردن دشمن از همین کودکی مشارکت در صحنه‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به فرزندانمان آموزش می‌دهیم.

ساعت 14:20

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی سامانه 111 جهت اخذ گزارش‌های مردمی از تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: در رابطه با فضای مجازی کمیته‌ای فعال است و کسانی که خلاف قانون اقدام کنند با قدرت مواد قانونی حاکم با آن‌ها برخورد خواهد شد.

ناصر خوش‌خبر با حضور در شعبه هنرستان رسالت بیرجند رأی خود را در صندوق انداخت

ساعت 16:35

استاندار خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه خراسان‌جنوبی تاکنون رتبه دوم کشور را از نظر حضور و مشارکت مردم داشته است، گفت: 52 درصد آرا مربوط به بانوان و مابقی مربوط به آقایان است.

ساعت 18:40

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی از مشارکت ۲۸۰ هزار نفری مردم استان که معادل حضور ۵۰ درصد واجدین شرایط رای دادن در استان هستند خبر داد و گفت: مردمی که تا کنون موفق به رأی دادن نشدند حتما در دو ساعتی که تمدید شده به شعب اخذ رأی مراجعه و به کاندیدا مورد نظر خود رأی دهند.

ساعت 20:20

استاندار خراسان‌جنوبی در بازدید از شعبه مدرسه نرجسیه بیرجند با بیان اینکه براساس آخرین آمار تقریبا 60 درصد مردم استان خراسان جنوبی در انتخابات مشارکت داشته اند، اضافه کرد: براساس رتبه بندی، دومین استان در میزان مشارکت هستیم که این کار ما را به عنوان خادمان مردم سنگین تر می‌کند تا قدردان مشارکت مردم باشیم.

ساعت 22:00

همچنان به دلیل حضور پرشور مردم استان خراسان‌جنوبی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اخذ رأی از رای‌دهندگان یک ساعت دیگر تمدید شد و تا ساعت 23 امشب ادامه خواهد داشت.

ساعت 22:40

در شهرستان نهبندان دستور بازگشایی صندوق‌های اخذ رایی که شعب اخذ رای آن مراجعه‌کننده ندارند، صادر شد.

این خبر در حال تکمیل است.....

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول