اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مشارکت مردم همدان در انتخابات بالاست/ درج اثر انگشت بر تعرفه‌ها اجباری نیست

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان در برگزاری مراحل مختلف انتخابات در کشور پیشرو است گفت: مشارکت مردم همدان بالا خواهد بود.

مشارکت مردم همدان در انتخابات بالاست/ درج اثر انگشت بر تعرفه‌ها اجباری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در ستاد انتخابات استان همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخابات یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی ایران است اظهار کرد: این حق بر اساس اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب ایجاد شده که مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی در سرنوشت خود اثرگذار باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات تحقق‌بخش شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است افزود: انتخابات تجلی مردمسالاری دینی است و در جمهوری اسلامی اثبات شده که رأی مردم واقعی و اثرگذار است.

استاندار همدان با بیان اینکه مردم با حضور در صندوق‌های رأی روش اداره کشور و قانونگذاری را با انتخاب نخبگان خود تعیین می‌کنند تصریح کرد: مسؤولان تأثیرگذار در کشور با رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با نگاهی به مشارکت مردم استان در انتخابات گذشته شاهدیم مردم همواره حضور پررنگ و معناداری داشتند ادامه داد: امروز نیز بر اساس رصدهای انجام شده، حضور مردم پای صندوق‌های رأی گسترده است.

شاهرخی گفت: پیش‌بینی می‌شود مشارکت حداکثری را در استان همدان شاهد باشیم و مردم با حضور مجدد خود با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید بیعت کنند و برای تشکیل مجلس قوی و توانمند تأثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه از سوی ستاد انتخابات کشور، زدن اثر انگشت در تعرفه‌ها الزامی نیست خاطرنشان کرد: همدان از جمله استان‌هایی است که معمولا مشارکتش از میانگین کشور بیشتر است.

استاندار همدان گفت: بیشترین مشارکت در دوره پنجم بود به طوری که ۷۳ درصد است و میانگین ۱۰ دوره گذشته ۶۰ درصد است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود مشارکت از دوه پیشین بیشتر باشد اظهار کرد: فرآیند انتخابات نشان می‌دهد مردم برای حضور در انتخابات مشتاق هستند و هر یک‌هزار و ۲۸۷ شعب ما فعال هستند.

شاهرخی با اشاره به اینکه دستگاه تشخیص هویت بلافاصله هویت افراد را در کمترین زمان ممکن احراز می‌شود افزود: دستگاه احراز هویت یکی از اقدامات مهمی است که در تسریع روند انتخابات تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه روند اجرای انتخابات در استان به بهترین وجه ممکن در حال انجام است تصریح کرد: در یک هفته فرصت انتخاباتی نیز باید از کاندیداها و مردم تشکر کرد که در فضایی آرام موارد خود را بیان کردند.

مردم با حضور در پای صندوق رأی پاسخ فشار حداکثری دشمنان را خواهند داد

استاندار همدان با بیان اینکه تخلفی که منجر به تشکیل پرونده شود، نداشتیم ادامه داد: برای مدیریت اخذ آرای شهروندان ۲۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، امنیتی و انتظامی فعال هستند که همه ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه مردم به خاطر اسلام، عزت ایران عزیز و حراست از آرمان‌های انقلاب، شهدا و امام پای صندوق‌های رأی حضور می‌یابند خاطرنشان کرد: اصل، شرکت در انتخابات است و در شهرستان‌های ما سلایق مختلف حضور دارند و رقابت را با شور بیشتری همراه کرده است.

وی با اشاره به اینکه توقع و انتظار از نماینده این است که خود را وقف خدمت به مردم کنند گفت: نماینده باید در مجلس برای کشور و حوزه انتخابیه حضور موثر داشته باشد.

شاهرخی با اشاره به اینکه آمادگی داریم با نمایندگان مردم همکاری صمیمانه و نزدیک داشته باشیم اظهار کرد: نگاه ما باید به فرصت‌های پیش رو باید باشد زیرا این مهم عنایتی است از سوی خداوند برای خدمت به مردم.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید خود را خادم مردم بدانند تصریح کرد: نماینده مردم باید در کنار مردم و همراه مردم برای رفع مشکلات ورود داشته باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دنیای استکبار همواره تلاش کرده مانع از پیشرفت و توسعه کشور شود ادامه داد: امروز دشمن فشار زیادی را به کشور وارد می‌کند که راهکار مقابله با آن حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است.

وی با بیان اینکه مردم با حضور در پای صندوق رأی پاسخ فشار حداکثری دشمنان را خواهند داد خاطرنشان کرد: این حضور باعث تقویت بنیان‌های کشور و حضور قدرتمند در عرصه‌های بین‌المللی خواهد شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه استان همدان پیشرو در عرضه برگزاری انتخابات است گفت: ما بین استان‌های کشور در برگزاری فرآیند انتخابات پیشتاز هستیم و از اعضای ستاد انتخابات نیز رضایت کامل دارم.

وی با بیان اینکه وفاق بسیاری در استان وجود دارد اظهار کرد: فردا مدارسی که شعب اخذ رای در آن‌ها دایر است، تعطیل هستند زیرا تدابیری اندیشیده شده تا شمارش آرا در آنها انجام شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ادارات فردا باز هستند افزود: افرادی که درگیر انتخابات هستند مأموریت دارند و می‌توانند در محل کار حضور نیابند.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول