اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

ساخت و سازهایی که برج طغرل را تهدید می‌کند

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها،‌ بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت: ساخت و سازهای اطراف برج طغرل این سازه قدیمی و با قدمت را تهدید می‌کند.

ساخت و سازهایی که برج طغرل را تهدید می‌کند

سیدهادی احمدی مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها،‌ بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، درباره آخرین وضعیت برج طغرل اظهار داشت:‌ تهدیدی که همیشه برج طغرل داشته ساخت و سازهای مجاور آن است. اینکه بگویند برج کج شده و دارد می‌ریزد پایه و اساس علمی ندارد.

وی فزود: در هر صورت برج طغرل در حال پایش‌های علمی است و نگرانی در مورد ایستایی آن وجود ندارد. 

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها،‌بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی یادآور شد: متاسفانه ساخت وساز اطراف برج طغرل این برج با قدمت بالا را تهدید می‌کند و این ساخت و سازها مانند ایجاد ایستگاه فشار قوی گاز است که این برج را تهدید جدی می‌کند و نباید آدرس غلط درباره این برج داد. چرا که مواردی که مطرح می‌کنند بعضا پایه و اساس علمی ندارد.

احمدی یادآور شد: ما همیشه نگران ساخت و سازهای اطراف این برج بوده‌ایم. مترو یا مجتمع‌های تجاری که اطراف این برج ساخته می‌شود تهدید جدی برای برج طغرل است و سال‌هاست که با شهرداری درگیری‌های حقوقی در این خصوص داریم. که البته تا اندازه‌ای میراث فرهنگی در این خصوص موفق بوده برای حفظ آثار تاریخی  و هویت شهر نیاز به کمک مردم و رسانه‌ها داریم.

وی یادآور شد:‌ متاسفانه با ساخت و سازهای صورت گرفته در اطراف ابن بابویه نیز خسارت‌هایی به آن قسمت وارد شده و نباید اجازه دهیم این خسارت‌ها به برج طغرل هم وارد شود.

مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها،‌بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت:‌در کل برج طغرل آنقدر خوب ساخته شده که خود به خود اتفاقی برای آن نیفتد و پیگیری های حقوقی ما از شهرداری هم بابت این برج همچنان ادامه دارد.

احمدی تاکید کرد:‌ ما توانسته‌ایم جلوی ساخت و ساز این برج را بگیریم و در حال حاضر هم مشغول مذاکرات حقوقی با شهرداری هستیم تا آسیب جدی‌تری به برج طغرل وارد نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول