اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

هدایت شغلی اصلی‌ترین رسالت کاریابی‌هاست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: هدایت شغلی متناسب با سلایق، تخصص کارجویان وظرفیت‌های استان مهم‌ترین رسالت مراکز کاریابی است.

هدایت شغلی اصلی‌ترین رسالت کاریابی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، فلاح‌نژاد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در نشست با کاریابی‌های استان که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، گفت: هدایت شغلی متناسب با سلایق، تخصص کارجویان وظرفیت‌های استان مهم‌ترین رسالت مراکز کاریابی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این جلسه ضمن تأکید به هم‌افزایی و تعامل مؤثر کاریابی‌های استان با این اداره، افزود: هم‌افزایی و تعامل مناسب بین اداره کل و کاریابی‌ها می‌تواند منجر به پیشرفت فرآیندها در روند معرفی بیکاران به مشاغل شود و هدف اصلی این جلسات نیز شناسایی فرصت‌های شغلی است.

وی رسالت اصلی ونقش کاریابی‌های غیر دولتی در تحلیل و شناخت بازار کار استان را یادآور شد و اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که در بازار کار شاهد آن هستیم جامعه کسب و کار نیازمند تعریف فرصت‌های شغلی جدید بر اساس ظرفیت‌های استان است. 

مدیرکل تعاون و کار استان البرز با اشاره  به اهمیت بهره‌مندی از روش‌های نوین در مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌ها، بیان کرد: مهارت‌افزایی کارکنان این مراکز و پرهیز از روش‌های سنتی کاریابی مدنظر است؛ کاریابی‌ها بازوان اجرایی قوی برای دولت، فعالان عرصه اقتصادی، کارآفرینان و کارفرمایان هستند که باید استراتژی و روش‌های جدید در کار خود را بر اساس دانش روز اتخاذ نمایند و تحول در کار را در پیش‌رو قرار دهند. 

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصادی امیدواریم با همکاری یکدیگر گره‌گشای مشکل بیکاری باشیم، خاطر نشان کرد: مؤسسه‌های کاریابی باید ضمن توجه به کمیت و آمار با تلاش بیشتر، توجه به کرامت انسانی، کسب مهارت و تخصص با جلب اعتماد مردم خدمات شایسته‌ای را ارائه کنند.

فلاح‌نژاد با تأکید بر اینکه کاریابی‌ها باید ارتباط خوبی با صنعت، خدمات و بازار کار داشته باشند، افزود: مراکز کاریابی موظفند متناسب با نیاز روز و بازار کار، به روز و کار آمد باشند و خدمات جدید ارائه دهند. 

وی با اشاره به اجرای طرح اشتغال مهارت محور و هدفمند شدن آموزش‌های مهارتی برای ایجاد اشتغال در استان، گفت: کارجویان نیازمند کسب مهارت‌های شغلی هستند زیرا کسب مهارت‌های مورد نیاز بازار کار می‌تواند ضمن ایجاد زمینه جذب کارجویان توسط کارفرمایان از هدر رفتن فرصت‌های شغلی ممانعت نماید. 

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول