اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بیش از ۲۶ هزار متر مکعب به روستاهای ایلام آبرسانی سیار شد

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ایلام، گفت: در سال جاری بیش از 26 هزار مکعب به روستاهای ایلام آبرسانی شد.

بیش از ۲۶ هزار متر مکعب به روستاهای ایلام آبرسانی سیار شد

عزیزعلی سهیلی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: در 9 ماهه اول سال جاری پایش مستمر آب شرب تولیدی و انجام آزمایشات روزانه میکروبی، شیمیایی در جهت کنترل کیفیت آب، (250مورد نمونه برداری میکروبی، 8500 مورد آزمایش کلر باقیمانده، توزیع 2600 کیلوگرم پودر پرکلرین و 2000 کیلوگرم نمک طعام) و پایش و بازدید بهداشتی به تعداد 150 مورد با نظارت و همکاری مرکز بهداشت شهرستان ایلام که نتایج درصد مطلوبیت کلر باقیمانده 6/98 درصد است که از میانگین شاخص استاندارد که (95) بوده بیشتر است.

وی افزود: همچنین در این مدت آبرسانی سیار به حجم ۲۶ هزار و ۴۸۳ متر مکعب به روستاهای کم آب و بی آب روستاهای تحت پوشش ایلام انجام شده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ایلام، ادامه داد: جلوگیری از قطعی آب شرب علیرغم مصرف حداکثری آب، اجرا، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در سطح روستاهای شهرستان ( اعم از توسعه شبکه، خط انتقال، تعویض الکتروپمپ و شناور و...) از دیگر خدمات رسانی این شرکت به مردم استان است.

سهیلی ادامه داد: تاکنون ۱۵٠ انشعاب غیر مجاز در سطح روستاهای استان شناسایی و قطع شده است.

این مقام مسوول بیان داشت: لایروبی و گند زدایی 53 باب مخزن ذخیره (در شش ماهه اول و دوم) به حجم 8328 متر انجام شده است.

وی بیان داشت: سیل فروردین ماه سال جاری خسارات سنگین به تأسیسات این شهرستان وارد کرد که برای رفع این مشکل 4000 متر لوله در سایزهای مختلف تهیه و اقدام به ترمیم، تعویض، جاگذاری و اصلاح شده است.

به گفته سهیلی، شهرستان ایلام دارای 53 روستای تحویلی با جمعیت تحت پوشش حدود ۳۷ هزار نفر و مجموعا دارای 7310 خانوار و 7923 مشترک (انشعابات مسکونی، تجاری و...) است. 

انتهای پیام/970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول