اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آزمایش ادرار این سرطان را 10 سال زودتر تشخیص می‌دهد

آزمایش ساده ادرار می‌تواند 10 سال قبل از بروز یک نوع سرطان به شناسایی افراد در خطر کمک کند و از این طریق میزان بقای پس از ابتلا را افزایش دهد.

آزمایش ادرار این سرطان را 10 سال زودتر تشخیص می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، آزمایش ساده ادرار می‌تواند قبل از بروز علائم با شناسایی جهش‌های ژنتیکی به تشخیص سرطان مثانه کمک کند.

تشخیص سرطان مثانه معمولاً بسیار ضعیف است و موضوع منجر به شیوع آن می‌شود؛ محققان بین المللی نمونه ادرار ۱۳۱ نفر را  تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند، تقریبا نیمی از افرادی که به سرطان مثانه مبتلا شده‌اند می‌توانستند ۱۰ سال قبل از آن تشخیص داده شوند.

سرطان مثانه دومین سرطان شایع دستگاه ادراری-تناسلی است؛ سن متوسط برای تشخیص سرطان مثانه ۶۵ سالگی است. میزان بروز این سرطان در مردان بیشتر است و در سفیدپوستان بیش از سیاه‌پوستان مشاهده می‌شود.

با گذشت زمان، آزمایش ادرار حتی می‌تواند منجر به برنامه‌های غربالگری شود و آزمایش ساده ادرار می‌تواند ده سال قبل از بروز علائم با شناسایی جهش‌های ژنتیکی، سرطان مثانه را کشف کند.

تشخیص سرطان مثانه معمولاً بسیار ضعیف است؛ یک چهارم موارد مبتلا به این نوع سرطان در انگلیس پس از پیشرفت بیماری تشخیص داده می‌شوند و همین موضوع منجر به کاهش میزان بقای افراد می‌شود.

این مطالعه جدید که در مجله Lancet EBioMedicine منتشر شده، توسط سازمان بهداشت جهانی انجام شده است.

سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر در انگلیس به سرطان مثانه مبتلا می‌شوند و حدود ۵ هزار و ۴۰۰ نفر توسط این بیماری کشته می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول