اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مکان‌های عمومی و وسایل حمل و نقل در البرز ضدعفونی می‌شوند

مدیرکل علوم پزشکی استان البرز از ضد عفونی شدن مکان‌های عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی خبر داد و افزود: برای ضد عفونی کردن تاکسی‌ها و خودروهای شخصی الکل رقیق شده مناسب است.

مکان‌های عمومی و وسایل حمل و نقل در البرز ضدعفونی می‌شوند

حسین کریم، مدیرکل علوم پزشکی استان البرز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: هیچ وقت نباید دشمن را دست کم بگیریم، کرونا یک دشمن ویروسی است که با آن مواجه شده‌ایم. 

وی با بیان اینکه از زمانی که کرونا در چین شروع به گسترش پیدا کرد منتظر این بودیم به ایران ورود کند، ادامه داد: از همین جهت جلسه‌های مربوطه و کمیته‌های لازم را تشکیل دادیم و با توجه به جدید بودن این ویروس شروع به جذب اطلاعات در این رابطه کردیم.

مدیرکل علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: طی چند هفته گذشته به تمامی بیمارستان‌های سطح استان آموزش‌های لازم را داده‌ایم تا در مواجهه با ویروس کرونا و پذیرش بیماران احتمالی به درستی عمل کنند.

کریم با اشاره به اینکه قرارگاه پدافند زیستی را فعال کرده‌ایم، اضافه کرد: اقدامات لازم برای پیشگیری از ابتلای شهروندان البرزی به بیماری کرونا را تدبیر کرده‌ایم از جمله این‌ها تعطیلی مدارس، آموزشگاه‌ها و مراکزی که احتمال تجمع وجود دارد، است.

وی با بیان اینکه مورد مشکوک در سطح استان البرز وجود دارد اما پاسخ آزمایشات این افراد تا این لحظه مثبت نبوده است، افزود: این بیماری شناور بوده و ممکن است نتایج آزمایشات جدید حاکی از ابتلا شهروندی به این بیماری باشد.

کریم در رابطه با کمبود ماسک و ژل ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها تصریح کرد: به محض اینکه ویروس در کشور منتشر شد هجوم به سمت داروخانه‌ها اتفاق افتاد و تقریبا منجر به خالی شدن داروخانه‌ها شد، این هجوم ساختگی که خیلی هم به پیشگیری از بیماری کمک نمی‌کند مشکل روحی و روانی را در جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: زدن ماسک برای پرسنلی که در بیمارستان‌ها هستند و خانواده‌هایی که موارد مشکوک دارند لازم است و برای سایرین نیاز ندارند، شهروندان دیگر می‌تواند از طریق دستمال کاغذی مواظبت کنند.

به گفته مدیرکل دانشگاه علوم پشکی استان البرز وزارت بهداشت و استانداری البرز با تولیدکنندگان آرایشی بهداشتی  صحبت‌هایی شد که در این شرایط حساس تغییر مسیر بدهند و به تولید ژل ضد عفونی کننده و ماسک بپردازند که تاکنون این امر اتفاق افتاده است.

وی از ضد عفونی شدن مکان‌های عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی خبر داد و افزود: برای ضد عفونی کردن تاکسی‌ها و خودروهای شخصی الکل رقیق شده مناسب است اما از همه این‌ موارد مهم‌تر شستن دست و صورت با آب و صابون است.

کریم در پایان با بیان اینکه تشخیص این بیماری سه تا 14 روز طول می‌کشد، ادامه داد: شهروندانی که احساس می‌کنند به این بیماری مبتلا شدند اگر علائم خفیف بود در منزل بمانند و استراحت کنند مایعات گرم استفاده کنند اما اگر موارد شدید بود به بیمارستان‌ها و درمان‌گاه‌ها مراجعه کنند، با توجه به اینکه این بیماری درمان ندارد در بیمارستان و مراکز درمانی نیست مبتلایان بستری و تحت مراقبت قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول