اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مقامات قضایی فدرال آمریکا به دنبال تحقیق درباره دروغ احتمالی بوئینگ

دو منبع آگاه اعلام کردند که مقامات قضایی آمریکا در حال تحقیق درباره دروغ احتمالی بوئینگ در زمان تست هواپیماهای 737 مکس برای گرفتن مجوز پرواز هستند.

مقامات قضایی فدرال آمریکا به دنبال تحقیق درباره دروغ احتمالی  بوئینگ

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرد که مقامات قضایی فدرال آمریکا، در حال تحقیق درباره این  موضوع هستند که آیا بوئینگ عامدانه در زمان گرفتن مجوز پرواز هواپیماهای 737 مکس به سازمان هوانوردی فدرال آمریکا دروغ گفته است یا خیر.

بوئینگ اعلام کرده که به طور کامل در حال همکاری با بازرسان وزارت دادگستری آمریکا است.

این بازرسان تا کنون با چندین نفر از کارمندان بوئینگ جلسه بازجویی داشته و هم اکنون روی موضوع مارک فورکنر، خلبان ارشد بوئینگ متمرکز شده‌اند.

بازرسان به دنبال آن هستند که بدانند آیا فورکنر درباره عملکرد نرم افزار جدید کنترل پرواز هواپیماهای 737 مکس به سازمان هوانوردی فدرال آمریکا دروغ گفته است یا خیر.

فورکنر پیشتر و طی چندین مورد پیغام درون سازمانی از سال 2016 به بعد که در ماه اکتبر فاش شد گفته که ممکن است به صورت غیرعمدی مقامات سازمان هوانوردی را گمراه کرده باشد.

این مستندات از سوی خلبان ارشد بوئینگ که حالا از این شرکت رفته است از جمله مدارکی هستند که به مقامات قضایی آمریکا کمک می‌کند ثابت کنند بوئینگ پیش از سقوط دو فروند هواپیمای 737 مکس  و کشته شدن 346 نفر در اندونزی و اتیوپی نسبت به وجود مشکل در نرم افزار کنترل پرواز هواپیما آگاه بوده است.

اعلام این خبر به کاهش 1.8 درصدی ارزش سهام بوئینگ منجر شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول