اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رزم‌حسینی: نباید در ارتباط با ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه، سهل انگاری شود

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت سلامت مردم، با وجود ضرورت حفظ آرامش، نباید در ارتباط با ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه، سهل انگاری شود؛ در فضای مجازی هم نیاز به انتشار اطلاعات دقیق و صحیح و آگاهی بخشی به مردم توسط اهل فن وجود دارد.

رزم‌حسینی: نباید در ارتباط با ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه، سهل انگاری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، جلسه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به ریاست علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان‌رضوی و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، رئیس کل دادگستری استان، دادستان مشهد و جمعی از مسؤولان استانی و شهری در محل دفتر استاندار برگزار شد.

علیرضا رزم‌حسینی اظهار کرد: در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا پروتکل ویژه‌ای برای خراسان رضوی تدوین و به مراکز هدف ابلاغ شود. 

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: هر گونه اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی از طریق رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان مرجع رسمی و سخنگوی حوزه بهداشت و سلامت انجام خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت سلامت مردم، با وجود ضرورت حفظ آرامش، نباید در ارتباط با ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه، سهل انگاری شود؛ در فضای مجازی هم نیاز به انتشار اطلاعات دقیق و صحیح و آگاهی بخشی به مردم توسط اهل فن و نخبگان روان شناسی وجود دارد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در خراسان رضوی به صورت رسمی گزارش نشده است، افزود: در صورت لزوم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید حسب شرایط در سطح ملی دستورالعمل‌های یکنواخت را در خصوص مقابله با ویروس کرونا اعلام کند.

علائم اولیه کرونا از آنفوآنزا خفیف‌تر است

در این جلسه معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علائم اولیه بیماری کرونا را خفیف‌تر از بیماری آنفوانزا برشمرد و گفت: با وجود مسری بودن ویروس کرونا، میزان مرگ و میر آن از آنفلوآنزای H1N1 پایین تر است.

قاسم جان‌بابایی افزود: افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند و داروهایی با زمینه ایمنی مصرف می‌کنند، در خصوص این بیماری باید مراقبت بیشتری انجام دهند تا مردم کمتر در معرض ویروس قرار گیرند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای مدیریت شرایط باید آموزش‌های لازم ارائه شود، تصریح کرد: مهم‌ترین راه مقابله با این بیماری رعایت بهداشت فردی از جمله شستن دست‌ها با صابون به صورت صحیح و دقیق است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برخی افراد به داروخانه مراجعه کرده و درخواست مواد ضد عفونی کننده می‌کنند در حالی که شستن دست‌ها با آب و صابون به صورت اصولی، مطمئن‌ترین و ارزان‌ترین روش است.

مردم به شایعات توجهی نکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این جلسه گفت: از لحظه‌ای که وجود نمونه‌های مثبتی از ابتلا به کرونا در قم گزارش شده، رزم‌حسینی حتی لحظه‌ای از پیگیری این موضوع غافل نشده است.

محمد حسین بحرینی افزود: خوشخبتانه تا صبح امروز حتی یک مورد مبتلا به ویروس کرونا در کلانشهر مشهد گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: درخواست می‌کنم مردم به شایعات هیچ توجهی نداشته باشند و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول