اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کاهش ٥٠ درصدی آب‌های زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری/ لزوم مدیریت منابع آبی در ماه‌های آتی

معاون آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری گفت: میزان آب‌های زیر زمینی در استان ٥٠ درصد کاهش داشته است.

کاهش ٥٠ درصدی آب‌های زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری/ لزوم مدیریت منابع آبی در ماه‌های آتی

سیدهاشم فاطمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به کاهش میزان بارش در چهارمحال و بختیاری، گفت: میزان آب‌های زیرزمینی و آب‌های پشت سد در این استان طی سال جاری ٥٠ درصد کاهش داشته است.

رئیس آب منطقه‌ای شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال با کمبود آب در ماه‌های آینده مواجه شویم.

وی با اشاره به کاهش آب‌های زیرزمینی در استان بیان کرد: باید برای آبیاری مزارع و زمین‌ها به جای استفاده از آب‌های زیرمینی، چاه‌ها و قنوات، از آب‌های سطحی روی زمین استفاده شود.

فاطمی با بیان اینکه تعدادی از چاه‌ها و قنوات در استان خشک و کم آب شده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به میزان افت آب‌های زیرزمینی و قنوات، توصیه می‌شود در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد.

معاون آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم خانه تکانی خود را در همین روزهای ابتدایی اسفندماه انجام داده و به ایام پایانی سال موکول نکنند، همچنین از شستن اقلامی مانند فرش در منزل جدا خودداری کنند.

لازم به ذکر است طبق پیش‌بینی هواشناسی انتظار می‌رود در ایام باقی مانده تا انتهای سال آبی، بارش‌های خوبی را در سطح استان شاهد باشیم، از جمله اینکه برای روزهای آینده بیش از 200 میلی‌متر باران برای منطقه کوهرنگ پیش‌بینی شده است، اما کارشناسان نه تنها این بارش‌ها را برای جبران کم‌آبی کافی نمی‌دانند بلکه چون این بارش‌ها اغلب باران است و موجب آب شدن ذخایر برفی می‌شوند؛ خیلی به این بارش‌ها دل نبسته‌اند.

بنابراین امید است با درایت مسؤولان برای مدیریت منابع آبی و همکاری مردم در صرفه‌جویی مصرف آب، سال آینده را هم بدون مشکلی جدی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول