اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مازندران رتبه یک صادرات گل و گیاه کشور را دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: مازندران در صادرات گل و گیاه رتبه نخست کشور را کسب کرد.

مازندران رتبه  یک صادرات گل و گیاه کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، هفتمین نمایشگاه گل و گیاه بابل در فضایی به مساحت ۴ هزار متر مربع، با ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع غرفه در ۱۰۳ غرفه افتتاح شد.

مهدی رازجویان در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: از مزایای این نمایشگاه شناسایی تولیدکننده و ارتباط مستقیم با مصرف کننده با حذف واسطه‌هاست، حذف دلال و واسطه و کمک به عرضه مستقیم محصولات گل و گیاه نه به نفع تولیدکننده و مصرف کننده است.

رازجویان تصریح کرد: از مهم‌ترین فواید این جشنواره کمک به افزایش سرانه فضای سبز است، فضای سبز شامل دو مقوله فضای سبز تجهیز شده و‌ فضای سبز تجهیز نشده است که فضای سبز تجهیز شده شامل پارک‌ها می‌باشد که شهرداری‌ها آن را مجهز می‌کنند.

این مسؤول بیان کرد: فضای سبز تجهیز نشده بلوارها، پارک‌ها و جنگل‌های حاشیه شهر است که این جشنواره در این راستا بسیار مثمر ثمر خواهد بود، البته در حوزه گل و گیاه ما بی‌نیاز هستیم.

وی خاطرنشان کرد: استان مازندران در تولید گل و گیاه رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، صادرات گل و گیاه در افزایش سرانه صادراتی استان مؤثر است، بیشتر صادرات گل و گیاه ما به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حوزه دریای خزر است.

سپس مجتبی حکیم شهردار بابل نیز در این نمایشگاه اظهار کرد: برگزاری جشنواره بزرگ گل و گیاه در بابل نه تنها به یک مطالبه عمومی و مردمی شده است بلکه مطالبه سطح ملی نیز است که همه ما نسبت به این امر توجه جدی داریم.

وی اضافه کرد: شهروندان مازنی و بابلی از یک طرف و تولیدکنندگان از سراسر کشور از طرف دیگر به طور جدی پیگیر برگزاری این جشنواره هستند، برگزاری نمایشگاه ملی گل و گیاه در بابل سبب می‌شود دستاوردهای این حوزه و خدمات آن به مردم معرفی شود و از طرف دیگر تولیدکنندگان محصولات خود را عرضه کنند.

حکیم گفت: برگزاری نمایشگاه ملی گل و گیاه برای شهرداری بهره‌وری مالی ندارد، آنچه برای ما بسیار ارزشمند است، بهره‌مندی شهروندان از این نمایشگاه و همچنین رونق اقتصادی برای فعالان در این حوزه است.

این مسؤول در پایان گفت: در حال حاضر یکی از جدی‌ترین برنامه‌های شهرداری بابل استفاده از ظرفیت خیران در حوزه فضای سبز است که در ماه‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی برای تحقق این امر انجام شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۰/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول