اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خبر خوش برای زوج‌های نابارور؛ فلوشیپ ناباروری در خراسان‌جنوبی مستقر می‌شود

رئیس مرکز بیماران خاص خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از سال آینده دو فلوشیپ نازایی برای ارائه خدمات در این مرکز مستقر می‌شوند، گفت: با راه‌اندازی این مرکز، نیازی به اعزام متقاضیان به استان‌هایی مثل یزد و مشهد نخواهد بود.

خبر خوش برای زوج‌های نابارور؛ فلوشیپ ناباروری در خراسان‌جنوبی مستقر می‌شود

هادی دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری استان خراسان‌جنوبی از سال 96 راه‌اندازی شده که تاکنون بیش از یک هزار و 726زوج نابارور به آن مراجعه کرده‌اند.

وی خدمات قابل ارائه به زوجین نابارور را شامل مشاوره بالینی، اورولوژی، زنان، سونوگرافی، آزمایشگاه جنین‌شناسی و عمل IUI اعلام کرد و بیان داشت: در میانگین کشوری از هر 15 زوج، یک زوج با روش IUI درمان آن‌ها موفقیت‌آمیز است.

رئیس مرکز بیماران خاص خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه مرکز درمان ناباروری خراسان‌جنوبی با هزینه‌کرد بیش از سه میلیارد تومان فعال و فقط بخش IVF به‌دلیل نبود فوق تخصص نازایی غیرفعال است، مطرح کرد: در این مرکز پنج متخصص زنان، سه نفر ماما، چهار نفر کارشناس علوم آزمایشگاهی و یک دکترای ژنتیک فعالیت می‌کنند.

دهقانی در خصوص نبود فلوشیپ فوق تخصص نازایی در این مرکز، عنوان کرد: دو نفر متخصص در حال گذراندن دوره تخصصی هستند که با حضورشان در مرکز درمان ناباروری استان خدماتی همچون IVF، اهدای تخمک و سایر موارد نیز در این مرکز انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه از سال آینده دو فلوشیپ نازایی برای ارائه خدمات در این مرکز مستقر می‌شوند، مطرح کرد: با راه‌اندازی این مرکز، نیازی به اعزام متقاضیان به استان‌هایی مثل یزد و مشهد نخواهد بود و تمام خدمات تخصصی نازایی در خراسان‌جنوبی انجام خواهد شد.

رئیس مرکز بیماران خاص خراسان‌جنوبی از تولد 66 نوزاد در مرکز ناباروی استان خبر داد و مطرح کرد: از این تعداد، 32 نوزاد در سال گذشته و 34 نوزاد در سال جاری متولد شده‌اند.

دهقانی با اشاره به بسته حمایتی دولت از زوج‌های نابارور، بیان داشت: 85 درصد هزینه‌ها را دولت و مابقی را زوج‌ها پرداخت می‌کنند و برای افراد زیر پوشش کمیته امداد و بیمه برکت هم تمامی خدمات ارائه شده رایگان است.

انتهای پیام/69039/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول