اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در ادامه اقدامات عربستان در شرق یمن،‌ «هادی» استاندار «المهره» را برکنار کرد

در ادامه تحولات «المهره» در شرق یمن و دخالت‌های سعودی، رئیس دولت مستعفی یمن استاندار این استان را برکنار کرد.

در ادامه اقدامات عربستان در شرق یمن،‌ «هادی» استاندار «المهره» را برکنار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی چند روز درگیری میان نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و نیروهای قبیله‌ای در استان «المهره» در شرق یمن، «عبد ربه منصور هادی» استاندار این استان را برکنار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، هادی «محمد یاسر» را جایگزین «راجح باکریت» کرد. استاندار جدید در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ نیز استاندار المهره بوده است.

بنا به این گزارش، منصور هادی به دلیل اختلافاتی که با برخی از مقامات محلی درباره نحوه اداره این استان داشته، باکریت را برکنار کرده است.

هتفه گذشته، قبایل شرقی‌ترین استان یمن که از مداخلات سعودی به تنگ آمده‌اند در بیانیه‌ای اعلام کردند، حضور اشغالگر سعودی و شبه نظامیان آن در استان المهره نقض کامل عرف و قانون بین‌الملل، قطعنامه‌های شورای امنیت و منشور اتحادیه عرب است.

«احمد بلحاف» مسؤول روابط خارجی در کمیته تحصن‌کنندگان قبایل المهره هم در همین راستا اعلام کرد، سعودی استان امن المهره را به پادگان نظامی تبدیل و در آن ۳۳ اردوگاه تأسیس کرده؛ همچنین شبه‌نظامیانی وابسته به خود در این استان سازماندهی کرده است، «امروز در المهره بیش از ۱۸۰ تانک، ده‌ها خودروی نظامی جدید و بیش از ۲۰۰۰ نظامی سعودی در پایگاه‌ها که بیشترین آن در فرودگاه الغیضه هستند، وجود دارد».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول