اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

انبارهای کشور بهترین شرایط ایمنی تامین کالا را دارند

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: انبارها نسبت به سال‌های گذشته در ضریب ایمنی تأمین کالاها در بهترین شرایط به سر می‌برند.

انبارهای کشور بهترین شرایط ایمنی تامین کالا را دارند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ولی ملکی نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه 5 اسفند ماه 98) پارلمان، در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال 99 کل کشور در موافقت با این کلیات اظهار داشت: ما در شرایط بحرانی بودجه می‌نویسیم و وضعیت کشور از لحاظ سیاسی و اقتصادی خاص است.

وی افزود: در حال حاضر شرایط عادی نیست که مخالفان کلیات لایحه بودجه در صحبت‌هایشان به برنامه ششم اشاره کردند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها در برنامه ششم در شرایط عادی بود، اما زمانی که در شرایط اضطرار بودجه می‌نویسیم، بنابراین عمل به پیش‌بینی‌های برنامه در چنین شرایطی منطقی به نظر نمی‌رسد.

ملکی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تورمی که در کشور وجود دارد باید در بودجه ببینیم چقدر نسبت به موضوع تورم بها داده شده است تا آن را مهار کند.

وی با تأکید بر اینکه ما باید حرف‌هایی بزنیم که به پشتوانه مباحث تولید ناخالص ملی توجه ویژه‌ای شود، وقتی محدودیت منابع داریم، انتظارات در شرایط عادی منطقی نیست.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: همین که از منابع بانک مرکزی استفاده نشده است، خود به مهار تورم کمک کرده است.

ملکی با اشاره به توجه بودجه 99 به مباحث تولید و اشتغال بیان کرد: علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها باید ببینیم برای تولید و اشتغال چه فکری شده است. وقتی ایجاد یک میلیون شغل در تبصره 18 لایحه بودجه سال 99 کل کشور پیش‌بینی شده است باید به این مسأله توجه ویژه‌ای کنیم؛ چراکه این امر مطلوب است.

وی در رابطه با تولید و اشتغال عنوان کرد: در باره تولید و اشتغال و همچنین توجه به طرح‌های عمرانی توجه ویژه‌ای در بودجه شده است. اگر این طرح‌ها را در اینجا لحاظ نمی‌کردیم جای سؤال بود.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: اگر بخواهیم به هدف غایی برسیم، محدودیت منابع این اجازه را به ما نمی‌دهم لذا متناسب با شرایط باید تصمیم بگیریم.

ملکی همچنین بیان کرد: ما در شرایط اضطرار کامل به سر می‌بریم، لذا در همین رابطه بودجه‌ای که بسته شده مطلوب است.

وی تقویت استان‌ها را از جمله مباحثی برشمرد که باید در بودجه به آن توجه شود و گفت: در بودجه 99 اختیار را حتی در پروژه‌های ملی در اختیار استانداران قرار دادیم و این خود خوشایند است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد توجه به معیشت مردم عنوان کرد: اگر شرایط ما عادی بود می‌توانستیم خیلی کارهای مهم و بزرگی انجام دهیم. اما با توجه به شرایط موجود نمی‌توان همه پیش‌بینی‌ها را محقق کرد.

ملکی همچنین خاطرنشان کرد: اینکه در لایحه بودجه سال 99 توجه ویژه‌ای به موضوع تأمین کالاهای اساسی و دارویی شده است جای تشکر دارد و وزارت صمت در این خصوص تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است، همچنین انبارها نسبت به سال گذشته ضریب امنیت تأمین کالاها را در بهترین شرایط دارند.

وی همچنین اضافه کرد: در بودجه ریزی به معیشت مردم توجه اساسی شده است،‌ همچنین در مناطق محروم نسبت به سال‌های گذشته اشتغال مردم مورد توجه بیشتری قرار گرفته است که این جای خوشحالی دارد.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر ما تحت تحریم نبودیم طبیعی است که کارهای عمرانی در شرایط بهتری قرار می‌گرفت، لذا راهکارهای اجرایی را باید ارائه کنیم.

ملکی بیان کرد: اتمام پروژه‌های تأثیرگذار بزرگ در سال آینده مورد توجه قرار گرفته است چراکه یکی از مشکلات کشور تعریف پروژه‌های مختلف بوده و نمایندگان و مسؤولان با لابی‌های زیاد پروژه‌های زیادی را در نقاط مختلف کشور تعریف می‌کردند که متأسفانه به بهره‌برداری نرسیده‌اند، اما در بودجه 99 شرایطی پیش‌بینی شده که این پروژه‌ها به اتمام برسد.

وی موضوع معیشت و اشتغال و جلوگیری از تورم پروژه‌های نیمه‌تمام را از جمله تدابیر پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه سال 99 خواند و گفت: کلیه موارد پیش‌بینی‌شده در بودجه سال آینده با توجه به شرایط موجود اندیشیده شده و این مطلوب است؛ چراکه بهتر از این نمی‌شد بودجه‌ریزی کرد.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: در شرایط موجود و پروژه‌های تولیدی نیمه‌تمام مانده رسیدن به شرایط مطلوب دور از انتظار است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول