اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تخصیص 200 میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی به تأمین هزینه‌های معلولین

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: در لایحه بودجه سال 99 و مصوبات کمیسیون تلفیق در این باره 200 میلیارد تومان از محل افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی به تأمین هزینه‌های معلولین شدید و ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات رانندگی و پیشگیری از معلولیت‌ها تخصیص می‌یابد.

تخصیص 200 میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی به تأمین هزینه‌های معلولین

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیده فاطمه ذوالقدر در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 99 در نشست علنی امروز مجلس (دوشنبه 5 اسفند 98)، گفت: بر اساس بند «پ» ماده 7 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده که تا آخر برنامه ششم اعتبارات جاری همه دستگاه‌ها بر اساس بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد باشد که این کار در لایحه بودجه سال 99 به صورت کامل و قبل از اتمام برنامه ششم انجام شد. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر این اساس کار مشخصی که انجام می‌شود اعتبارات به دستگاه‌ها تخصیص می‌یابد که قطعاً این بودجه هم کمتر خواهد بود. 

وی افزود: در بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق در حوزه تعیین درآمدهای مالیاتی افزایش عدالت مالیاتی ایجاد شد که از مواردی که در این باره می‌توان به آن اشاره کرد مالیات بر خانه‌های گران‌قیمت است که بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارند و خودروهای گران‌قیمت با قیمت بالای 700 میلیون تومان واحدهای مسکونی خالی که در جمع حدود 3 هزار میلیارد تومان می‌تواند افزایش درآمد مالیاتی را به همراه داشته باشد و از همه مهمتر در این ماجرا ما عدالت مالیاتی را داریم.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: این زیبنده یک کشور اسلامی نیست که فقط کارگران، کارمندان و اقشار ضعیف مالیات بدهند و اقشار توانمند زیر بار پرداخت مالیات نروند و ما فرار مالیاتی داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: از دیگر نکات مثبت بودجه 99 می‌توان به این مورد اشاره کرد که افزایش یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی به 2 درصد از کارهای بسیار خوب و مثبتی است که درباره بودجه 99 انجام شده که از این مبلغ 5 هزار میلیارد تومان به آموزش و پرورش و آموزش عالی تخصیص یافت که از این میان حدود 3700 میلیارد تومان سهم آموزش و پرورش و 1250 میلیارد تومان نیز سهم دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی برای کارهای تحقیقاتی بود و بناست که بین آنها توزیع شود.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در جریان بررسی لایحه بودجه 99 در کمیسیون تلفیق تصویب شد. بودجه کاهش فقر است که حدود 18 هزار میلیارد تومان بودجه مربوط به این بخش افزایش یافت.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از جمعیت ما زیر خط فقر هستند و قطعاً این گونه بودجه‌ها می‌تواند به اقشار ضعیف و فقیر کمک کند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در بودجه 99، 6 هزار میلیارد تومان برای یکسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها در نظر گرفته شده و 3 هزار میلیارد تومان هم برای رتبه‌بندی معلمان تخصیص یافته که قطعاً با افزایش یک درصدی شرکت‌های دولتی به 2 درصد رتبه‌بندی معلمان نیز افزایش خواهد داشت.

وی افزود: با پیشنهاد فراکسیون زنان 500 میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق برای بیمه زنان سرپرست خانوار و همچنین بدسرپرست بودجه تخصیص یافت، همین‌طور برای بیمه هنرمندان، صنایع دستی، قالیبافان و برای اولین بار هم بیمه راهنمایان تورهای گردشگری بودجه تخصیص داده شد و ما پیشنهاد دادیم که حدود 2 هزار نفر از این قشر هم تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: در ارتباط با یارانه‌ها باید گفت که یارانه‌ها در سال 99 هدفمند و یک کاسه شد، تمام هزینه‌ها که ماهیت یارانه‌ای دارد زیر تبصره 14 و جدول 14 قرار گرفت و افزایش درآمد خوبی را هم در این حوزه داشتیم به ویژه برای مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که در این باره ما 20 درصد افزایش مستمری داشتیم همچنین در جدول شماره 9 بودجه به هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران جهت خرید عضو مصنوعی، پروتز، کاشت حلزون شنوایی، بیماران اوتیسم و ... بودجه اختصاص داده شد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: همچنین در بودجه لایحه بودجه سال 99 و مصوبات تلفیق در این راستا افزایش‌ اعتبارات سازمان بهزیستی کشور را داریم که مبلغ 200 میلیارد تومان از محل افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی به منظور تأمین هزینه‌های معلولین شدید، ضایعه نخاعی حاصل از تصادفات رانندگی و پیشگیری از معلولیت‌ها و همین‌طور 100 میلیارد تومان از محل افزایش قیمت هر پیامک برای اجرای مواد 5 و 8 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت و ساماندهی کودکان کار و خیابانی تخصیص داده شد.

وی افزود: علاوه بر این به سازمان دیه نیز بودجه مناسبی داده شد، 350 میلیارد تومان جهت کمک به آزادی زندانیان، زندانیان معسر با اولویت زنان زندانی معسر در بودجه سال 99 تخصیص یافت. علاوه بر این 500 میلیارد تومان جهت توانمندسازی پرداخت تسهیلات و خرید انشعابات و توسعه تأسیسات خانگی و کارگشایی امور با پیشنهاد معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم تخصیص یافت که با این مصوبه ما شاهد توسعه و آبادانی روستاها و مناطق محروم‌مان باشیم. 

ذوالقدر خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که با پیشنهاد فرهنگی در کمیسیون تلفیق در جریان بررسی لایحه بودجه سال 99 تصویب شد افزایش وام ازدواج به 50 میلیون تومان بود، همگی مستحضرید وام ازدواج در سال 95 به میزان 3 میلیون تومان بود که ما در هر سال افزایش این وام متناسب با تورم را داشتیم. امسال در بودجه 99 این افزایش به 50 میلیون تومان رسید، با دوره بازپرداخت 7 ساله و یک ضامن که امیدواریم مبلغی که به این امر تخصیص یافته کمکی برای تشکیل زندگی و خانواده باشد و به درستی و با نظارت این وام واگذار شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در اجرای بند «ب» ماده 83 قانون برنامه ششم توسعه و ماده 52 قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور، بانک مرکزی مکلف شده از طریق بانک‌های عامل مبلغ 70 هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه به سازمان بهزیستی کشور با معرفی دستگاه‌های ذیربط به مددجویان و کارفرمایان، طرح‌های اشتغال مددجویی با اولویت زنان سرپرست خانوار به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه که باز هم با بازپرداخت 7 ساله است تخصیص یابد که امیدواریم از طریق این مصوبه به اشتغال مددجویان و محرومان کمک شود. 

وی افزود: فراکسیون ورزش هم برای بودجه 99 پیشنهادات خوبی داشت که از جمله آن می‌توان به این مورد اشاره کرد که عوارض خروج از کشور برای ورزشکاران به همان قیمت خروج اول حساب شود که کمکی برای ورزشکارانمان باشد.

ذوالقدر در پایان گفت: همچنین در لایحه بودجه سال 99 و مصوبات تلفیق در این باره آمده است که از محل درآمد پخش مسابقات ورزشی مبلغی به وزارت ورزش داده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول