اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش برف و باران و هشدار سیلاب و تگرگ/ بارش باران از 6 اسفند در تهران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی جدید که از غرب و شمال‌غرب وارد کشور شده است، از ظهر امروز در این مناطق موجب بارش برف و باران شده، گفت: وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و بارش تگرگ در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف و باران و هشدار سیلاب و تگرگ/ بارش باران از 6 اسفند در تهران

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از ظهر امروز 5 اسفند با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در غرب، جنوب‌غرب، مرکز و شمال‌غرب کشور، همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات این مناطق بارش برف خواهیم داشت، ضمن آنکه بارش پراکنده امروز در سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان ادامه داد:روز سه‌شنبه 6 اسفند با تقویت سامانه بارشی در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، مرکز، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج در شمال‌شرق کشور بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر سه‌شنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی در استان‌های ساحلی خزر تقویت بارش‌ را خواهیم داشت و تا صبح پنج‌شنبه در اغلب مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی دما کاهش محسوسی دارد. 

وی اظهار داشت: روز چهارشنبه در غرب، جنوب‌غرب، مرکز و سواحل شمالی کشور، همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و برخی نقاط شرق و جنوب کشور بارش‌ها ادامه دارد و اوایل شب، بارش‌ها از سمت غرب کشور قطع می‌شود. 

وی افزود: روز پنج‌شنبه بارش پراکنده در شمال‌شرق داریم و سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود. 

ضیائیان اضافه کرد: بعدازظهر سه‌شنبه و روز چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود، همچنین خلیج‌فارس از بعدازظهر سه‌شنبه تا جمعه مواج است. 

وی همچنین از وزش باد شدید در غرب و جنوب‌غرب از اواخر وقت امروز تا ظهر فردا خبر داد و گفت: بعدازظهر فردا و روز چهارشنبه 7 اسفند وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور داریم. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: روز جمعه در اغلب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ابری همراه با بارش باران و برخی ساعات رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 11 و 7 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و ارومیه و اردبیل با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود. 

* هشدار بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی

ضیائیان بیان کرد: روز آینده در استان‌های کردستان، همدان، اردبیل، شرق لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال کرمانشاه و ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز، قزوین، سمنان، گیلان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

وی همچنین درباره وزش باد شدید و تگرگ در استان‌های کرمانشاه، ایلام، شمال‌غرب فارس، لرستان، خوزستان، همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد. 

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه نیز بارش برف و باران در کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، زنجان، اصفهان، قزوین، قم، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال‌غرب فارس، سمنان، البرز، تهران، گیلان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود. همچنین احتمال بارش تگرگ را در استان‌های خوزستان،‌ لرستان و ایلام و شمال فارس داریم. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی هشدار داد: لغزندگی جاده‌ها،‌ اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، کولاک برف و کاهش دید در جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی و بارش تگرگ در مناطقی که ذکر شد محتمل است. 

وی تأکید کرد: توصیه می‌شود احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای در دستورکار باشد. خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز باشند و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به گلخانه‌ها و سازه‌های موقت به عمل آید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول