اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تعطیلی خودجوش مدارس اصفهان برای مقابله با کرونا/ خبر خوب بهبودی در کنار اعتراض والدین

کرونا به اصفهان رسید، مدارس اما امروز باز بود و تصمیمی برای تعطیل بودن آن گرفته نشد، در این بین خود والدین برای پیشگیری دست به کار شدند.

تعطیلی خودجوش مدارس اصفهان برای مقابله با کرونا/ خبر خوب بهبودی در کنار اعتراض والدین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، ۳۰ بهمن ماه ۹۸ بود که رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت خبر از دو مورد مثبت ابتلا کرونا ویروس در قم خبر داد.

بالاخره کرونا به ایران رسید و موجی از ترس و وحشت و اضطراب در بین مردم ایجاد شد، تا به امروز ۱۲ نفر قربانی و بیش از ۶۴ نفر به این بیماری مبتلا و شمار بسیاری در بیمارستان‌ها مشکوک به این بیماری بستری هستند. با افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در ایران، این کشور پس از چین بیشترین تعداد تلفات را داشته است.

به گفته وزیر بهداشت و درمان کشور «منشأ ابتلا به ویروس کرونا در قم از چین بوده است و طبق بررسی‌های انجام شده، منبع ویروس از ناقلین چینی بوده و موارد آن در حال مشخص شدن است. همچنین یکی از فوتی‌ها در قم بازرگانی بوده که از طریق پروازهای غیرمستقیم سفرهایی به چین داشته است».

تهدید خطر ابتلا به ویروس کرونا ضرورت ملاحظات بهداشتی را دو چندان کرده است. این بیماری نگرانی‌هایی را در سطح دنیا و کشورمان ایجاد کرده و یکی از بیماری‌هایی است که سازمان بهداشت جهانی به خاطر این مسأله وضعیت اضطراری در جهان اعلام کرده است.

لغو تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر ایران

وزارت ارشاد ایران نیز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی برنامه‌های هنری و سینمایی در سراسر ایران از روز یکشنبه ۴ اسفند ماه به مدت یک هفته تعطیل است.

آموزش و پرورش هم از تعطیلی مدارس شهر تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه خبر داده است. به نقل از مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران علت این تصمیم را آماده‌سازی مدارس و رعایت تمهیدات بهداشتی مانند ضدعفونی کردن آن‌ها عنوان کرده‌اند.

تعطیل شدن بسیاری از مدارس اصفهان و شهرستان‌های آن با تصمیم والدین

بسیاری از استان‌های کشور همچون البرز، یاسوج، سمنان، زنجان و همدان مدارس را تعطیل کردند، با وجود تعطیل نشدن مدارس از سوی مسؤولان استان اصفهان امروز بسیاری از خانواده‌های دانش‌آموزان با شیوع این بیماری به دلیل نگرانی و ترس از ابتلای فرزندان آن‌ها به ویروس کرونا مانع رفتن دانش‌آموزان خود به مدرسه شدند. همین موضوع سبب تعطیل شدن بسیاری از مدارس استان و شهرستان‌های آن با تصمیم والدین شده است.

مدارس استان اصفهان از سوی مسؤولان استان امروز دوشنبه تعطیل اعلام نشده است، البته مدارس استان‌های زیادی در کشور تا روز دوشنبه و نیز پایان هفته جاری به دلیل کرونا ویروس تعطیل شد.

برای کاهش نگرانی طبیعی مردم در بحث کرونا ویروس لازم است که مسؤولان روزانه در این خصوص اطلاع‌رسانی داشته باشند. بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی خبرنگاران فارس بسیاری از مدارس در استان اصفهان و شهرستان‌های آن به دلیل حضور نیافتن دانش آموزان امروز دوشنبه تعطیل شد.

این در حالی است که بسیار دیرهنگام و از طریق رسانه‌های مختلف اصفهان اعلام شد که بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استانداری اصفهان، همه مدارس استان روز دوشنبه پنجم اسفند دایر است.

رحمت‌اله ممیز، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این باره گفته است که این تصمیم در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استانداری اصفهان گرفته شده و از طریق این اداره کل اطلاع‌رسانی شد.

وی تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس را با مصوبه ستاد ویژه استان با مسؤولیت استاندار و دستگاه‌های مربوطه مانند دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد.

نگرانی شدید والدین از عدم تعطیلی مدارس

تعطیل نبودن مدارس واکنش بسیاری از خانواده‌ها را به دنبال داشت که چرا با وجود این‌که سایر استان‌ها مدارس و دانشگاه‌ها را تا پایان هفته تعطیل کردند اما در استان اصفهان این اتفاق نیافتاده است.

یکی از والدین دانش‌آموزان اصفهان خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌گوید: «دخترم بیماری آسم دارد و ریه‌هاش مشکل دارد، بچه من با یک سرماخوردگی ساده باید به او اکسیژن وصل کنند، چرا مدارس را تعطیل نمی‌کنند تا فروردین؛ چه اشکالی دارد که دانش‌آموزان تا آخر خرداد به مدرسه بروند».

محمد حسامی پدر یکی از دانش‌آموزان اصفهانی است که امروز دوشنبه اجازه حضور فرزند خود بر سر کلاس درس را نداده است. وی می‌گوید: «والدین دانش‌آموزان مدرسه فرزندم در یک گروه مجازی خانوادگی شب گذشته اعلام کردند که به دلیل نگرانی از انتشار ویروس کرونا اجازه ندهیم فرزندان‌مان در کلاس درس خود حاضر شوند».

این پدر دانش‌آموز ادامه داد: من هم مثل سایر والدین دانش‌آموزان اجازه ندادم فرزندم به مدرسه برود و مشخص نکردیم که تا چه زمان فرزندان ما در کلاس درس حاضر نشوند.

احمدی مادر دانش‌آموز دیگری است که با اشاره به نگرانی دانش‌آموزان در مورد این ویروس نو ظهور در کشور گفت: از مسؤولان خواستاریم که اطلاعات صحیح را در مورد این ویروس به صورت روزانه به ما اعلام کنند تا شاید از نگرانی‌ها کاسته شود؛ برای اینکه فرزندم از فضای درس دور نشود در خانه به او آموزش خواهیم داد.

مدارس اصفهان نیمه تعطیل شد

تعداد زیادی از کاربران در شبکه‌های مجازی امروز اطلاع داده‌اند که در اغلب مدارس استان تعداد اندکی دانش‌آموز در مدرسه حاضر شده که بعضاً همین موارد هم به خانه برگشته و مدرسه تعطیل شده است.

ورود دادستان اصفهان به عدم تعطیلی مدارس

رئیس روابط عمومی دادگستری استان اصفهان هم از ورود دادستان اصفهان به عنوان مدعی‌العموم به چرایی عدم تعطیلی مدارس استان اصفهان با توجه به شیوع کرونا خبر داد. به این منظور جلسه‌ای امروز در دادگستری اصفهان با مسئولان ذی‌ربط برگزار می‌شود.

اما در کنار کرونا ویروس که سبب نشد مدارس استان اصفهان تعطیل شود، هوای اصفهان صبح امروز در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار گرفت، جای سؤال است که کرونا ویروس هیچ، آیا آلودگی هوا را هم دیده نشد تا که مدارس تعطیل شود.

کرونا در اصفهان خلع‌سلاح شد؟/ یکی از دو بیمار درمان و ترخیص شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز ساعتی پیش اعلام کرد دو نفر از کسانی که به عنوان فرد مشکوک به کرونا در اصفهان شناسایی شده بودند، مود آزمایش قرار گرفته و نمونه آن‌ها نشان داد که به ویروس کرونا مبتلا هستند.

وی بیان داشته که این دو نفر مبتلا خانم ۷۴ سال و ۵۲ ساله و ساکن اصفهان بوده و در سطح بیمارستان‌های شهر اصفهان هم بستری بودند، البته یک نفر از آن‌ها بهبود پیدا کرده و ترخیص شده است.

کرونا به اصفهان رسید و مدارس هنوز باز است و تصمیمی برای تعطیل بودن آن گرفته نشد، جان مردم اهمیت دارد، والدین دانش‌آموزان نگران سلامتی فرزندان خود هستند؛ سؤال اساسی این روهای والدین اصفهانی این است که چرا نباید علاج وقوع قبل از واقعه را کرد. به نظر می‌رسد لازم باشد استاندار، مدیریت بحران استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قبل از بحران انتشار ویروس کرونا از آن پیشگیری کنند.

موضوعی که البته روی دیگری هم دارد و آن لزوم حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی ساده اما موثر توسط افراد است. در کنار کنترل مراکز تجمعات به گفته پزشکان مهمترین نکته برای مصون ماندن از این بیماری رعایت جدی بهداشت فردی است که همه باید نسبت به آن اهتمام ورزند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول