اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آموزش مهم‌ترین راهکار مقابله با ویروس کرونا / نباید از کرونا ترسید

فرماندار اردکان بابیان اینکه تمهیدات لازم جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا اندیشیده شده است، گفت: آموزش؛ مهم‌ترین راهکار مقابله با ویروس کرونا است.

آموزش مهم‌ترین راهکار مقابله با ویروس کرونا / نباید از کرونا ترسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، جلسه شورای سلامت شهرستان اردکان با موضوع آمادگی مقابله با کروناویروس جدید ۲‌۰۱۹‌ برگزار شد.

فرماندار اردکان در این نشست بابیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از کرونا در اردکان نداشته‌ایم؛ اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع در مقابله با کرونا، آموزش جامعه برای مقابله با ویروس است.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با شیوع ویروس گفت: تمام برنامه‌های عمومی، تجمعات، بازارهای روزانه و ... لغو شده است و مدارس نیز تا پایان هفته تعطیل‌شده‌اند.

بهروز شهابی زاد ضمن تأکید بر اینکه مقابله با این ویروس، از وظایف حکومتی است اظهار داشت: کلیه دستگاه‌های اجرایی باید با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان اردکان هماهنگ بوده و به امر پیشگیری کمک کنند.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌ها به کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط، افزود: باید استفاده از وسایل مشترک در اماکن عمومی نظیر مهر در مساجد، استامپ و خودکار در ادارات و بانک‌ها و... متوقف شود.

رئیس شورای سلامت شهرستان اردکان در پایان گفت: گزارش‌هایی مبنی بر گران‌فروشی، ساخت و فروش مایعات ضدعفونی‌کننده بودن مشخص بودن ترکیبات و... دریافت شده و لازم است تعزیرات حکومتی، نظارت بر داروخانه‌ها و مراکز پخش وسایل بهداشتی را تشدید کند تا از این اقدامات جلوگیری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان نیز در این نشست بابیان اینکه کروناویروس واکسن خاصی ندارد و کشندگی بالایی ندارد، گفت: ولی این ویروس سرایت بیشتری نسبت به بسیاری دیگر از بیماری‌های مسری دارد و درعین‌حال که باید موضوع را جدی بگیریم، نباید از کرونا ترسید تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.

وی با ابراز تأسف از اعلام آمارهای غیرواقعی از سوی برخی رسانه‌ها، گفت: مبتلایان قطعی کشور تا این لحظه ۶۱ نفر است و متأسفانه هم‌زمانی شیوع کرونا با موج دوم آنفلوانزا موجب شده است که احساس شود این افراد به کرونای جدید مبتلا شده‌اند.

سید محمد پورهاشمی مهم‌ترین راه جلوگیری از گسترش کرونا را حفظ بهداشت فردی ازجمله بهداشت دست، دهان و... دانست و افزود: در حالت عادی نیازی به ماسک نیست و فقط در تجمعات، افراد بیمار یا مراقبان آن‌ها ضروری است.

وی، ضدعفونی کردن اماکن عمومی نظیر مساجد، بانک‌ها، وسایل نقلیه عمومی را از اقدامات لازم و حیاتی برشمرد و گفت: با توجه به اینکه افراد مسن و دچار بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر در معرض خطر هستند؛ اکیداً توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری جلوگیری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان در پایان با برشمردن وظایف ابلاغی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در مقابله با کرونا، کلرزنی منابع آب و رفع شکستگی لوله‌ها را از مسائل اولویت‌دار دانست و گفت: باید ترس را از مردم دور کرد و به آن‌ها روش‌های صحیح مقابله را یاد داد.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول