اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آخرین وضعیت بارندگی‌ها در اصفهان/ آمادگی مدیریت بحران برای مقابله با سیل

با وقوع سیلاب در غرب استان اصفهان، تردد در راه‌ها و جاده‌های استان اصفهان ایمن و روان برقرار است و 350 تیم امدادی و عملیاتی در جاده‌ها مستقر شدند.

آخرین وضعیت بارندگی‌ها در اصفهان/ آمادگی مدیریت بحران برای مقابله با سیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اداره‌کل هواشناسی اصفهان از نفوذ سامانه بارشی از از اواسط روز دوشنبه ۵ اسفندماه به استان اصفهان خبر داد و در این خصوص اخطاریه‌هایی صادر کرد.

هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه از نفوذ سامانه بارش‌زا در اکثر مناطق استان به ویژه مناطق غرب، جنوب غرب و نیمه شمالی و نیز وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در اکثر مناطق استان و شدت آن در مناطق جنوب، جنوب شرق و شرق خبر داده بود.

همچنین هواشناسی اعلام کرده است، به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان احتمال وقوع سیلاب، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر شهری و جاده‌ای و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی، ذوب برف و بالا آمدن رودخانه‌ها محلی وجود دارد.

توصیه اداره هواشناسی در صورت بروز بارش‌های شدید، تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اجتناب از سفرهای غیر ضروری است.

 

آماده‌باش کلیه دستگاه‌های امدادی در سطح استان اصفهان

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از از اواسط روز دوشنبه به استان اصفهان اظهار داشت: در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمده است و ۳۵۰ تیم امدادی و عملیاتی در جاده‌ها مستقر شدند و به کلیه دستگاه‌های امدادی آماده‌باش داده‌ایم و مرخصی‌های آن‌ها را تا آخر هفته لغو کرده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که آمادگی کامل در خصوص سیلاب‌های احتمالی وجود دارد، افزود: در مناطق غرب استان بارش شدید باران در شهرستان‌های چادگان، فریدن، بوئین‌میان‌دشت، گلپایگان، خوانسار، فریدون‌شهر آغاز شده و به این شهرستان‌ها آماده‌باش داده‌ایم و پیش‌بینی سیلاب را در این مناطق داریم.

وی ادامه داد: به راهداری اعلام کرده‌ایم که کلیه جاده‌ها را در برابر سیل ایمن و سیل‌بندها را چک کنند و شهرداری‌ها نیز برای کنترل سیل در مناطق مختلف تدابیر لازم را بیاندیشند و سیل‌بند های اطراف مراکز جمعیتی را تقویت کنند و گل و لای و رسوبات را از داخل پل‌ها تخلیه کند.

شیشه‌فروش با اشاره به استقرار تیم‌های امداد و نجات هلال احمر در مناطق مختلف و ذخیره عوامل امدادی در پایگاه‌ها عنوان کرد: تیم‌های ستاد سیل شهرداری‌های اصفهان و شهرداری‌های مناطق مختلف سطح استان آمادگی لازم را برای پیشگیری و کنترل سیل اعلام کرده‌اند.

تردد در راه‌ها و جاده‌های استان اصفهان ایمن و روان برقرار است

مرضیه فراست نیز با بیان این‌که تا این لحظه بارندگی کنترل شده و این بارندگی تا فردا ادامه دارد، خاطرنشان کرد: از شب گذشته بارش باران در مناطق غرب استان آغاز شده و تا صبح امروز ادامه داشته است.

 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان با بیان این‌که تردد در راه‌ها و جاده‌های استان اصفهان ایمن و روان برقرار است، تصریح کرد: رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب، از زنجیر چرخ برای تردد در محورهای برف‌گیر استفاده کنند.

وی بیان کرد: همشهریان برای اطلاع از وضعیت راه‌های استان اصفهان و یا گزارش مشکلات راه‌ها می‌توانند با سامانه 141 تماس بگیرند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۳۰/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول