اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

تبدیل نخاله ساختمانی به کفپوش خیابانی

روزانه سه هزار و 300 تن از نخاله و پسماند ساختمانی تولید شده در تهران در راستای اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) و حفظ محیط زیست به شن و ماسه تبدیل می شود تا برای کفسازی، آسفالت و پیاده روسازی معابر مورد استفاده قرار گیرد.

تبدیل نخاله ساختمانی به کفپوش خیابانی

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، صدرالدین علی پور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه پسماندهای ساختمانی و عمرانی از سالها پیش یکی از پسماندهای پردردسر شهری محسوب می شوند، گفت: در شهر تهران روزانه حدود 50 هزار تن پسماند ساختمانی و عمرانی تولید می‌شود که این حجم با رونق ساخت و ساز مسکن در برخی از فصول، افزایش می‌یابد. از این رو، مدیریت ضایعات ساختمانی، یکی از راه های مؤثر در حل معضلات زیست محیطی و اقتصادی مربوط به موضوع پسماند است.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند تلاش می کند با برنامه‌ریزی برای ایجاد کارخانه های تبدیل ضایعات و نخاله‌های ساختمانی به محصولاتی همچون شن، بلوک، جدول، نیوجرسی و کف پوش، نه تنها نگرانی‌های محیط‌زیستی در این زمینه را کاهش دهد، بلکه با بازگشت دوباره این محصولات تولیدی به شهر و استفاده مجدد از آن ها، چرخه بازیافت را تکمیل کند.

علیپور در ادامه با اشاره به اینکه پسماندهای ساختمانی، پس از جمع‌آوری برای تبدیل به ماسه، قلوه سنگ، شن و خاکهای باغچه‌ای به کارخانه منتقل می شوند تا در امور مربوط به باغبانی و زراعی و پرکردن گودال‌ها و آسفالت‌ها استفاده شوند، گفت: پسماندهای ساختمانی و عمرانی که پیش از این یکی از پسماندهای پردردسر شهری محسوب می شدند، از این پس بازیافت و به  محصولاتی همچون بلوک، جدول،  نیوجرسی و کف پوش تبدیل شده و باعث ایجاد درآمد خواهند شد.

این مقام مسئول بازیافت مصالح ساختمانی را عامل مهمی در راستای حفظ منابع دانست و تاکید کرد: طرح کاپ (کاهش پسماند)  به همه بخش های مدیریت پسماند تعلق دارد؛ طرحی که اجرای آن در کنار پیامدهای زیست محیطی و بهداشتی ، به نفع اقتصاد کشور نیز خواهدبود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول