اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

14 هزار رقبه در البرز وجود دارد/وجود هزار و 400 موقوفات در این استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: علارقم نیروهای محدود اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز هزار و 400 موقوفه و 14 هار رقبه در استان البرز وجود دارد.

14 هزار رقبه در البرز وجود دارد/وجود هزار و 400 موقوفات در این استان

به گزارش خبرگزاری فارس در کرج، حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز، ظهر امروز در نخستین جلسه هم اندیشی امین موقوفات استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن تشکر از حضور حماسی مردم در انتخابات 2 اسفندماه سال جاری، گفت: جنگ تبلیغاتی استکبار و صهیونیست به زمین خورد، مردم در صحنه حضور یافتند و تبلیغات سوء دشمنان تأثیری در تصمیم مردم برای حضور در انتخابات را نداشت. 

وی با بیان اینکه هیچ چیز نمی‌تواند مانع امر به معروف و نهی از منکر شود، افزود: بزرگترین معروف دنیا، انقلاب اسلامی است. 

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به این موضوع که جمع‌آوری موقوفات مردم باید شفاف صورت گیرد، اظهار کرد: این امر یکی از موضوعاتی است که برای تعادل اجتماعی به وجود آمده و علاوه‌بر تعادل اجتماعی، تعادل اقتصادی و معیشتی را نیز در جامعه ایجاد می‌کند. 

وی با بیان اینکه موقوفات می‌تواند در حوزه تجاری و سرمایه‌گذاری نیز بکارگیری شود، تصریح کرد: اهمیت وقف موجب شد تا پیامبراکرم (ص) و سایر معصومین به این امر توجه بسیاری داشته باشید؛ (ص) پیامبر بخش عمده‌ای از دارایی‌های خود را وقف کردند که البته دانستن این مهم و وظیفه همه ما را خیلی سنگین می‌کند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در بخش دیگری با بیان اینکه جایگاه افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بسیار با ارزش و ویژه است چرا که ادامه دهنده راه معصومین هستند، افزود: علارقم کارهای گسترده این حوزه کارمندان اداره محدود هستند و جمع آن‌ها به 12 نفر هم نمی‌سد.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که رصد و نظارت بر هزار و 400 موقوفه و 14 هزار رقبه از تعداد محدود نیروهای مجموعه اوقاف خارج است، از این رو نیازمند کمک مردم هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با تأکید بر اینکه امروز توقع داریم که جنگ دشمن را به فرصت تبدیل کنیم  و به داشته‌ها و منابع خود تکیه کنیم، اضافه کرد: در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور بهترین راه تمرکز بر بحث موقوفات است، با این تفاسیر هم می‌توانیم موضوع وقف را پویا کنیم و هم به بهره‌وری از موقوفات خواهیم پرداخت که رشد 4 درصدی اقتصادی و بی‌نیازی مطلق خواهیم رسید.

حجت‌الاسلام دشتکی بیان کرد: توقعی که در طرح امین محوری داریم تحقق هدف اجرای طرح که ایجاد شفافیت موقوفات است، می‌باشد؛ از این رو سعی داریم با کمک امین موقوفات در هرمنطقه و کارمندان حاضر در این اداره کل به هدف سازمان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول