اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از نصب سیل‌بند بر روی پل دارابکلا تا بازسازی جاده گهرباران

رئیس راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای میاندورود از نصب سیل‌بند در پل دارابکلا  خبر داد.

از نصب سیل‌بند بر روی پل دارابکلا تا بازسازی جاده گهرباران

کامل نصرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از نصب سیل‌بند در دارابکلای ساری خبر داد و اظهار کرد: نصب سیل‌بند در پل دارابکلا برای جلوگیری از طغیان رودخانه‌ها در مواقع سیل انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سیل اخیر، تخریب پل دنگسرک در منطقه دشت‌ناز در سیل داشتیم که اقدام به بازسازی در دو فاز انجام شد، افزود: این پل در فروردین ماه افتتاح خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای میاندورود ادامه داد: برای اینکه از وقوع سیل جلوگیری شود باید به موقع دهانه آبراه  پاکسازی شود که در این زمینه، ۵۰۰ متر بالادست پل و هزار متر پایین دست پل نگهداری آن به عهده حمل و نقل راهداری است تجاوز به پل موجب نشست و واژگونی خواهد شد.

رئیس راهداری حمل‌و‌نقل جاده‌ای میاندورود در این زمینه تأکید کرد: آب منطقه‌ای باید هر سال لایروبی انهار و رودخانه‌ها را انجام دهد، بحث سر باز بودن کانال‌های محدود زید تا سه راه گهرباران که منجر به تصادف می‌شود مشکلی است که متولیان شرکت دشت‌ناز باید به آن رسیدگی کنند.

وی یادآور شد: پروژه‌ای در محور دارابکلا به روستاهای بالادست داشتیم که دیوار ۷۰متری سنگ ملاتی با اعتبار ۶۷۰ میلیون تومان، زهکشی طولی انجام شد، ولی ریشه درختان قسمت بالای دیوار موجب سقوط درختان و نشست به داخل جاده شد که می‌طلبد تا منابع طبیعی زودتر اقدام کند.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس درباره  اینکه در بحث بازسازی جاده گهرباران آیا اقدامات شما جاده را باریک‌تر می‌کند یا خیر؟ گفت: جاده گهرباران ‌یک جاده ۱۳ متری است که عرض کافی ندارد، عملیات بتن‌سازی غلطکی با تراکم خوب در بستر خاک با هدف تعریض و ایمن سازی جاده، در حال انجام است و این مسئله موجب باریکتر شدن جاده نمی‌شود.

نصرالهی با بیان اینکه محور تازه‌آباد در جاده دریا ۲۰۰ متر آن در سیل امسال از بین رفته بود که بازسازی و بازگشایی این جاده شد، انجام روکش ‌آسفالت در دستور کار است، تصریح کرد: بازسازی  پل حسن آباد هم داریم این مجموعه در امور بازسازی جاده کوتاهی نمی‌کند اما همه چیز به اعتبار بستگی دارد.

* کل طول راه‌های حوزه استحفاظی میاندورود ۱۸۲ کیلومتر است، طول بزرگراه ۲۷ کیلومتر، راه فرعی ۳۷ کیلومتر، راه روستایی تا ۳۸ کیلومتر، راه روستایی آسفالته ۷۹ کیلومتر است.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول