اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مردم و روحانیون در مورد بیماری کرونا مقلد مدیران پزشکی باشند

امام جمعه شیراز گفت: مدیریت پزشکی فارغ از تخصص است، همه ما باید تابع تصمیمات مدیران پزشکی باشیم، به طور مثال برای تعطیلی نماز جمعه باید مدیریت بهداشتی تصمیم‌گیری کند، روحانیون در تشخیص پزشکی مقلد مدیران پزشکی باشند.

مردم و روحانیون در مورد بیماری کرونا مقلد مدیران پزشکی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز ۶ اسفند در شورای فرهنگ عمومی با موضوع بررسی نقشه فرهنگی کشور گفت: با همه شرایط سختی که دشمن ایجاد کرد، انتخابات در امنیت و آرامش انجام شد و این به دلیل تحقق توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما بیشتر به آسیب‌ها توجه می‌کنیم، تاکید کرد: متن جامعه به سمت یک هدف پویا در حال حرکت است، در کنار کاستی‌ها باید به این تلاش‌ها و ارزش‌ها نیز دقت کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس متذکر شد: ما عادت کردیم که نقاط ضعف را پررنگ کنیم، مثلا در موضوع کرونا در کشورهای دیگر هم شرایط مشابهی است اما در ایران به سمت منفی‌نگری‌ها رفته است.

وی با اشاره به تدوین سند مهندسی فرهنگی کشور، عنوان کرد: برای اجرایی چنین سندها، شاید ما به تناسب گسترده این اسناد، کار عملیاتی اجرایی نتوانستیم انجام دهیم، برای اینکه مسئله آموزش را از یاد برده‌ایم، ما مدیران هم اطلاعاتمان در مورد موضوع کم است، مسلما مابقی افراد اطلاعات چندانی ندارند، بنابراین اطلاعات این سندها باید آموزش داده شود و این آموزش را باید به دستگاه‌های متخصص بسپاریم.

دژکام متذکر شد: در تمام دانشگاه ها هزینه قابل توجه ای صرف درس انقلاب اسلامی می شود، حالا باید دید جایگاه این درس کجاست؟ باید دانشجو را وارد میدان کرد، دانشجو فکر می‌کند کسی متوجه نیازهای او نیست، باید دروس به روز شود، مرتب در حال بازگوی تاریخ ۹۰ سال گذشته هستیم، چیزی که همه در مورد آن آگاهی دارند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه همین دانشجویان، مدیران آینده هستند، گفت: سخنان دانشجویان را نباید به ضدانقلاب ربط داد، باید این طرز نگاه تغییر کند، همچنین حوزه باید وارد مباحث آموزش شود، این متون باید به طلبه‌ها آموزش داده شود، طلبه که موضوع را متوجه شود مخاطبش نیز متوجه می شود.

وی خاطرنشان کرد: کدهای اخلاقی در کشورهای دیگر الزامی است و این باید در دولت و قانون وجود داشته باشد، الزام‌هایی نیز در سطوح پایین‌تر وجود دارد اما تا به صورت قانونی درنیاد انجام نمی‌شود، جدیتی در مورد مصوبات وجود ندارد این نحوه الزام باید نسبت به مسئولان قوی تر باشد تا با ابلاغ یک مصوبه، ملزم به اجرا باشند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسائل با افزایش جلسات حل نمی‌شود، گفت: ما در جامعه‌پردازی کاستی داریم، باید بر روی تمدن‌سازی که مورد تاکید نقام معظم رهبری است، کار شود تا این کاستی‌ها جبران شود.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: فارس ظرفیت‌های خوبی دارد، برای فعال کردن این ظرفیت‌ها، دانشگاه‌های فارس که در رده عالی ملی هستند، باید ورود کنند، باید نقش دانشگاه‌ها در فرایندها ملموس شود، برای عمومی کردن اخلاق باید از ظرفیت مراکز علمی استفاده کرد، حوزه هم باید در این مسیر پیشقدم شود.

دژکام در پایان جلسه با تأکید بر اینکه در مورد شیوع بیماری کرونا تابع تصمیمات مدیران بهداشتی است، متذکر شد: مدیریت پزشکی فارغ از تخصص است، همه ما باید تابع تصمیمات مدیران پزشکی باشیم، به طور مثال برای تعطیلی نماز جمعه باید مدیریت بهداشتی تصمیم‌گیری کند، روحانیون در تشخیص پزشکی مقلد مدیران پزشکی باشند.

وی با تذکر اینکه عدم مدیریت واحد ایجاد مشکل می‌کند، گفت: در مسائل مذهبی مانند اعتکاف پیرو دستورات پزشکی هستیم، باید در این مسیر با مدیران این حوزه همراه شویم، فرماندهی این مشکل را باید وزارت بهداشت به عهده بگیرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول