اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سیل به زیرساخت‌های نهاوند آسیب جدی زد

فرماندار نهاوند گفت: بارندگی و سیل امروز و روز گذشته زیرساخت‌های نهاوند را به شدت دچار آسیب کرده است.

سیل به زیرساخت‌های نهاوند آسیب جدی زد

به گزارش خبرگزاری فارس در نهاوند، مراد ناصری در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نهاوند که با حضور معاون عمرانی استاندار و با توجه به شرایط فوق‌العاده ساعت ۲ بامداد برگزار شد اظهار کرد: طی دو روز گذشته در نهاوند بیش از ۱۲۰ میلیمتر بارندگی رخ داده است.

وی گفت: این میزان بارندگی باعث آبگرفتگی و ایجاد سیل در سطح معابر شهری و تعداد زیادی از روستاهای نهاوند شده است‌.

فرماندار نهاوند افزود: با توجه به شدت بارش‌ها و ایجاد شرایط ویژه مجبور به دریافت کمک از استان شدیم که با حمایت‌ استاندار و حضور معاون عمرانی از ایجاد بحران جلوگیری و مشکلات مدیریت شد.

وی با بیان اینکه طی مدت زمان بارش خسارات عمده‌ای به زیرساخت‌های شهرستان وارد شد افزود: با وجود کنترل سیلاب، بحران اصلی از صبح شروع می‌شود زیرا آسیب دیدن زیرساخت‌ها شرایط سختی را برای ما بوجود آورده است.

ناصری گفت: یکی از حوزه‌های مهمی که دچار آسیب‌دیدگی شده در زمینه آب مناطق روستایی و شهری است به گونه‌ای که از ۱۷۰ روستای موجود کمتر روستایی وجود دارد که خسارت ندیده باشد.

وی تاکید کرد: در این زمینه آب  شهر گیان از بعداز ظهر قطع شده بود که با تانکر برای اهالی آبرسانی شد.

فرماندار نهاوند افزود: سیل باعث رانش جاده گاماسیاب و راه روستایی تازناب‌ها شده که این رانش از فردا بیشتر شده و خسارت زیاد وارد می‌کند و باعث مسدود شدن این مسیر می‌شود.

وی گفت: در حوزه کشاورزی نیز بخش عظیمی از این بخش مختل شده و ۸۰ درصد شیلات شهرستان که در حاشیه رودخانه ها بود از بین رفته است.

ناصری افزود: در بخش عمران شهری و مسکن شهری و روستایی خسارات عمده ای وارد شده که میزان آن پس از قطع شدن بارندگی برآورد و به استان اعلام می‌شود.

وی گفت: با توجه به بالا بودن میزان خسارات وارده جبران آن از طریق اعتبارات استانی امکانپذیر نیست و باید از محل اعتبارات بحران به شهرستان توجه ویژه شود.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز گفت: با تمام توان سعی می‌کنیم خسارت ناشی از وقوع سیل به زیرساخت‌های شهرستان نهاوند وارد شده را جبران کنیم.

محمودرضا عراقی افزود: در این مورد باید گزارش‌ها با منطق و انصاف و مطابق با توان موجود ارائه شود. 

وی ادامه داد: بارش‌های دو روز گذشته در سطح شهرستان موجب آبگرفتگی شدید در برخی از روستاها و معابر شهری شده و  خساراتی را به تاسیسات زیربنایی وارد کرده است.

معاون عمرانی استاندار همدان افزود: اگر تلاش‌ها و حضور دلسوزانه این عزیزان در لایروبی رودخانه در محدوده روستای لیلان نبود وضعیت روستا بسیار وخیم می‌شد.

وی افزود: خوشبختانه در این سیل تلفات انسانی وجود نداشت و اگر خسارتی نیز  وارد آمده در زمینه مالی بوده که جبران می‌شود.

عراقی به تمهیدات صورت گرفته قبل از آغاز بارش‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به هشدارهای داده شده از سوی هواشناسی جلسه مدیریت بحران با حضور اعضا تشکیل شد و همه دستگاه‌های عضو مطابق دستور العمل وظایف خود را انجام دادند.

وی در این خصوص گفت: از سوی مدیریت بحران استانداری به منظور پیشگیری از خسارت و آگاهسازی مردم ۱۱۵ هزار پیامک برای مردم ارسال شده است.

معاون استاندار همدان در خصوص آخرین وضعیت سیل و بارشها در نهاوند گفت: خوشبختانه سیل در حال فروکش  است و با کاهش بارندگی‌ها از امروز از بحران عبور می‌کنیم‌.

وی با اشاره به سیل فروردین نیز گفت: در این اتفاق خسارات زیادی به تاسیسات زیربنایی استان وارد شد که برای جبران آن ۹۰۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافت.

عراقی افزود: این مساله کار بزرگی بود و بسیاری از مساکن فرسوده و تخریب شده مقاوم‌سازی شدند‌‌‌.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول