اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۴۰۴ خانوار مددجوی کمیته امداد در خراسان‌جنوبی به خودکفایی رسیدند

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: ۴۰۴ خانوار نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی در ۱۱ ماه گذشته خودکفا شدند.

۴۰۴  خانوار مددجوی کمیته امداد در خراسان‌جنوبی به خودکفایی رسیدند

رضا سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: کمیته امداد همواره در راستای توانمندسازی اقتصادی مددجویان تحت حمایت با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و پایدار برای عزت و کرامت خانواده‌ها تلاش می‌کند.

وی توسعه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی در عرصه‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت، معدن و خدمات، صنایع تبدیلی و صنایع‌دستی در مناطق محروم و افزایش و پایدارسازی تولیدات اقشار نیازمند را از رویکردهای کمیته امداد برای بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال اقشار نیازمند عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از آغاز امسال ۴۰۴ خانوار تحت حمایت این نهاد در قالب طرح‌های اشتغالزایی خودکفا شده‌اند، تبیین کرد: سهم جامعه شهری از طرح‌های اشتغال امسال کمیته امداد ۲۳۱ مورد و مددجویان روستایی نیز ۱۷۳ طرح اشتغال را از ابتدای امسال با تسهیلات امداد اجرا کرده‌اند.

سلم‎‌آبادی اعلام کرد: افراد پس از دریافت تسهیلات و اشتغال به کار، مورد بررسی و بازدید به لحاظ برآورد هزینه‌ها و درآمد خانوار، قرار می‌گیرند که پس از تأیید توانمندی این افراد از دریافت مستمری خارج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خانوارهای خودکفا شده در سایر حوزه‌ها نظیر درمان، دریافت جهیزیه و سایر حوزه‌‌ها زیرپوشش قرار دارند، خاطرنشان کرد: با خودکفایی و خارج شدن هر خانوار، افراد نیامند پشت نوبت زیرپوشش قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از پرداخت ۱۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان خراسان‌جنوبی در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان تسهیلات برای اجرای سه هزار و ۶۱۰ طرح اشتغالزا در استان پرداخت شده که سبب اشتغال چهار هزار و ۳۱۲ نفر شده است.

سلم‌آبادی با اعلام اینکه از مجموع طرح‌های اشتغالزا تعداد ۵۰۹ مورد طرح‌های مشاغل خانگی و سه هزار و ۱۰۱ مورد طرح‌های خود اشتغالی است، عنوان کرد: طرح‌های اشتغالزایی توسط ۹۱۸ نفر مجری زن و دو هزار و ۶۹۲ نفر مجری مرد در بخش‌های دامداری، کشاورزی، صنایع‌دستی، خدمات، صنفی و صنعتی اجرا شده است.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول