اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

راه ۵۴ روستا و گاز شهر «معمولان» قطع است/ استقرار ۱۲ کمپ اسکان

فرماندار پل‌دختر با بیان اینکه همچنان راه ارتباطی ۵۴ روستا و گاز شهر معمولان قطع است، گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه تاکنون از ورود آب به معابر و محلات آسیب‌پذیر شهر پل‌دختر جلوگیری شده است.

راه ۵۴ روستا و گاز شهر «معمولان» قطع است/ استقرار ۱۲ کمپ اسکان

حسن رضاییان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت در پل‌دختر و معمولان، اظهار کرد: دبی آب رودخانه کشکان هم‌اکنون ۳ هزار و ۸۰۰ مترمکعب بر ثانیه است.

وی با اشاره به تکمیل نشدن پروژه دیواره ساحلی شهر پل‌دختر و نگرانی‌هایی در خصوص ورود آب به مناطق شهری عنوان کرد: حجم آب سرازیر شده از حوضه‌های آبریز بالادست به رودخانه کشکان در حال فروکش کردن است.

فرماندار پل‌دختر با اشاره به اینکه اوضاع در این شهرستان همچنان بحرانی است، ابراز امیدواری کرد با کاهش دبی آب در حوضه بالادست کشکان وضعیت در این شهرستان روند بهتری به خود گیرد.

رضاییان افزود: در چند نقطه از محور مواصلاتی پل‌دختر به خرم‌آباد، جاده به زیر آب رفته و خساراتی را رقم زده است.

وی تاکید کرد: همچنین راه‌ ارتباطی ۵۴ روستا در بخش مرکزی و معمولان مسدود و گاز شهر معمولان نیز قطع است.

فرماندار پل‌دختر با اشاره به خسارات وارده به پل دسترسی روستای چم‌مهر ادامه داد: پل بابازید به عنوان محور ارتباطی کرمانشاه به خوزستان خسارت دیده است.

رضاییان تصریح کرد: در مجموع خساراتی در حوزه‌های راه روستایی، محورهای مواصلاتی، ابنیه، حوزه‌های زیرساختی، گاز، آب و بخش‌های دیگر وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه طغیان کشکان روستاهای حاشیه این رودخانه را تهدید می‌کند، گفت: در شهر معمولان آب به برخی کوچه‌ها و معابر سرایت کرده و البته تا حدودی در حال فروکش کردن است.

فرماندار پل‌دختر عنوان کرد: با انجام اقدامات پیشگیرانه خوشبختانه تاکنون از ورود آب به معابر و محلات آسیب‌پذیر شهر پل‌دختر جلوگیری شده است.

رضاییان بیان کرد: با استقرار ۷ کمپ اسکان اضطراری در شهر پل‌دختر و ۵ کمپ دیگر در شهر معمولان، کار اسکان موقت مردم در مناطق امن انجام شده است.

وی تاکید کرد: با هشدارها و اطلاع‌رسانی‌های به موقع به ساکنان حاشیه کشکان و مناطق آسیب‌پذیر و تخلیه منازل، خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه خسارت جانی در پل‌دختر و معمولان گزارش نشده است.

فرماندار پل‌دختر تصریح کرد: مواد غذایی و وسایل گرمایشی مانند پتو مهمترین نیازهای مردم و ساکنان روستاهایی است که راه ارتباطی آن‌ها مسدود شده است.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول