اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

«کرونا» ماهی قرمز شب عید را درگیر نمی‌کند/ نکاتی که هنگام خرید باید رعایت شود

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: کرونا ویروس از خانواده ویروس آنفلوآنزاست بنابراین ماهیان قرمز را درگیر نمی‌کند و نگرانی از نظر انتقال ویروس توسط آب و ماهی وجود ندارد.

«کرونا» ماهی قرمز شب عید را درگیر نمی‌کند/ نکاتی که هنگام خرید باید رعایت شود

محمدعلی بخشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با بیان اینکه آبزیان از جمله ماهی قرمز به بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا مبتلا نمی‌شود، اظهار داشت: به مردم توصیه می‌کنیم ماهی قرمز را از مراکز مجاز و با سابقه مانند مراکز عرضه ماهیان آکواریومی خریداری کنند.

وی بیان داشت: کرونا ویروس از خانواده ویروس آنفلوآنزاست بنابراین ماهیان قرمز را درگیر نمی‌کند و نگرانی از نظر انتقال ویروس توسط آب و ماهی وجود ندارد.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از ماهی قرمز به انسان ارائه نشده است اما آن چه درباره آبزیان مطرح می‌شود مربوط به بیماری‌های قارچی است، تصریح کرد: خرید ماهی قرمز از دوره‌گردان و دست‌فروشان که اقدام به نگهداری و فروش ماهی قرمز در شرایط نامناسب، بسیار متراکم و غیر بهداشتی می‌کنند، نباید صورت گیرد.

بخشی با اشاره به اینکه ماهی سالم باید دارای تحرک مناسب، شنای متعادل، پولک‌های شفاف و فاقد هرگونه ضایعه از قبیل زخم یا رنگ تیره باشد، عنوان کرد: علائمی مانند باله‌های خورده شده، وجود لکه‌های پنبه مانند و وجود لکه‌های تیره رنگ در دو طرف بدن و چشم‌های بیرون زده دلیل بر بیمار بودن ماهی است.

وی با اشاره به اینکه پرنده بیمار می‌تواند ناقل مکانیکی ویروس کرونا باشد، تصریح کرد: پرنده‌ها ناقل مکانیکی بیماری و عامل انتقال دهنده غیر مستقیم به انسان هستند لذا دست‌زدن به پرنده در معرض بیماری یا ظرف آب و دانه آلوده، می‌تواند کرونا ویروس را به انسان منتقل کند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه هنگام تعویض آب تنگ یا آکواریوم از دستکش استفاده شود، بیان داشت: در صورت خرید ماهی جدید، لازم است حداقل به مدت دو هفته، جدا از سایر ماهیان نگهداری شده و بعد از حصول اطمینان از سلامت، وارد آکواریوم یا تنگ سایر ماهی‌ها شود.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول