اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تجربه قم برای برخورد با کرونا در مشهد استفاده شد/ ملاقات ممنوع در ۵ بیمارستان اصلی شهر

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ملاقات ممنوع در بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج)، هاشمی نژاد، اکبر و دکتر شیخ خبر داد و گفت: تصمیم گرفتیم، بیمارستان‌های اصلی شهر درگیر بیماران مشکوک به کرونا و سندروم حاد تنفسی نشوند.

تجربه قم برای برخورد با کرونا در مشهد استفاده شد/ ملاقات ممنوع در ۵ بیمارستان اصلی شهر

حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه باید از تجمع افراد در مراکز پرخطر پیشگیری کنیم به بیمارستان‌ها گفتیم برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا ملاقاتی بیماران به حداقل ممکن برسد یا حتی حذف شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با تاکید بر اینکه این تصمیم یک تصمیم علمی و به نفع سلامت جامعه است، ادامه داد: افرادی که از بیرون به داخل بیمارستان‌ها برای ملاقات می‌آیند خطر آلودگی به ویروس کرونا و بیماری‌های دیگر برایشان وجود دارد بنابراین ملاقاتی‌ها محدود می‌شود چرا که جمع شدن افراد در یک مکان به شکل ازدحام زمینه را برای سرایت این بیماری بالا می‌برد.

وی افزود: در حال حاضر در پنج بیمارستان امام رضا(ع)، قائم(عج)، هاشمی نژاد، اکبر و دکتر شیخ که تجمع بیشتری دارند، ملاقات ممنوع است.

رحیمی خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه‌ای که طی این مدت، در قم به وجود آمد، ما در ستاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصمیم گرفتیم، بیمارستان‌های اصلی شهر که خدمات برای مواردی مانند سکته‌های قلبی و مغزی، شکستگی‌ها و سایر بیماری‌ها ارائه می‌کنند به هیچ عنوان درگیر بیماران مشکوک به کرونا و سندروم حاد تنفسی نشوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ادامه داد: یکی از بیمارستان‌های غیر اصلی مشهد یعنی بیمارستان شریعتی الان به طور کامل تخلیه شده و تیم پزشکی و پرستاری آنجا آماده خدمت به بیماران مشکوک به کرونا هستند.

وی ادامه داد: با این روش، بیمارستان‌های اصلی ما در یک حاشیه امن قرار می‌گیرند و نگرانی نداریم که اگر یک شهروند دچار سکته یا شکستگی شده درگیر ازدحام جمعیت برای این موضوع شده و روال درمانش در بیمارستان‌های اصلی دچار خلل شده است.

رحیمی گفت: شهروندان اگر علایمی دارند و نیاز است که در مورد بیماری کرونا راهنمایی شوند یا با سامانه 191 یا شماره 31449449 تماس بگیرند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص روال بستری شدن افراد در بیمارستان‌ مخصوص کرونا در مشهد اظهار کرد: افراد پس از مراجعه به یکی از 9 مرکز بهداشتی تعیین شده، مورد معاینه و آزمایش قرار می‌گیرند و در صورتی که شواهد و معاینات احتمال بیمار بودن این افراد را تقویت کند به این بیمارستان منتقل و بستری می‌شوند.

گفتنی است؛ طبق اعلام قبلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۹ مرکز بهداشتی برای مراجعه بیماران با علایم کرونا در این شهر تعیین شده است.

این مراکز جامع خدمات سلامت به نام‌های لشکر در بلوار فلاحی، آب و برق، پنجتن، بافقی در گلشهر، سیلو در خیابان رسالت، احمدی در چهارراه ابوطالب، امام علی در آخوند خراسانی، سیدی در بلوار صبا و ساختمان در شهرک شهید رجایی، برای مراجعه بیماران با علایم سرماخوردگی و مشکوک به کرونا پیش‌بینی شده‌اند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول