اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

خسارت لغو سفر برای گردشگران و مسافران صفر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: از ابتدای اسفند ماه تا اطلاع ثانوی، کلیه دفاتر مسافربری ملزم به برگردان وجه نقد تمامی گردشگرانی هستند که درخواست انصراف به سفر کردند.

خسارت لغو سفر برای گردشگران و مسافران صفر شد

حجت‌الالسلام فخرالدین صابری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: طبق روال هر ساله اواخر بهمن ماه شرکت‌های مسافربری استان البرز برای ایام شب عید سفرهای داخلی و خارجی تهیه و تدارک دیده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه در این میان عده‌ای برای رفتن به سفر ثبت نام کردند و مبلغی نیز پرداخت شد، افزود: در این زمان و به ناگاه با این بلای عمومی وارداتی مواجه شدیم و طی نامه‌ای به معاونت گردشگری کشور کسب تکلیف کردیم.

صابری بیان کرد: طبق بخشنامه دریافتی از معاونت گردشگری میراث فرهنگی کشور، رعایت مقررات بهداشت جهانی در دستور کار ما قرار دارد و با توجه به اینکه مسافرت از استانی به استانی دیگر و یا حتی به خارج از کشور توصیه نمی‌شود شرایط برای لغو سفر توسط مسافران آماده است.

وی با اشاره به اینکه در این برهه حساس زمانی تعهدات موجود در دفاتر گردشگری مبنی‌بر پرداخت جریمه لغو سفر قابل اجرا نیست، اضافه کرد: بر اساس ماده 13 حقوق شهروندی، چنانچه کلیه مسافران گردشگری از ابتدای اسفند تا اطلاع ثانوی درخواست انصراف سفر را اشته باشند، دفاتر ملزم به بازگرداندن وجوه دریافتی این افراد بدون هیچ جریمه ای هستند.

صابری تصریح کرد: اگر شهروندان به هر دلیل به مشکل برخوردند می‌توانند به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مراجعه کرده و یا با شماره 32829113 تماس حاصل بفرمایند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول