اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اخبار خوب هفته| مورد ابتلا به کرونا در استان قزوین نداریم/کیت تشخیص کرونا رسید

اخبار خوب این هفتهٔ استان قزوین به شایعات مربوط به ویروس کرونا در استان پاسخ می‌دهد و ضمن تکذیب موارد ابتلا به ویروس کرونا در قزوین، خبر از رسیدن کیت تشخیص این ویروس به قزوین می‌دهد.

اخبار خوب هفته| مورد ابتلا به کرونا در استان قزوین نداریم/کیت تشخیص کرونا رسید

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، انتشار اخبار خوب در رسانه‌ها می‌تواند موج امیدآفرینی و آینده‌ای بهتر را در میان آحاد جامعه پدید آورد. علی‌الخصوص در شرایط فعلی جامعه که بحث انتشار ویروس کرونا در کشور به‌وجود آمده است، رسانه‌ها می‌توانند در ایجاد موج امیدآفرینی میان مردم نقش مؤثری را ایفا کنند و دلهره و اضطراب را از اذهان عمومی دور کنند تا مردم و مسؤولین دست در دست هم بتوانند از این دورهٔ بحرانی که برای کشور پیش آمده است، عبور کنند. گزارش اخبار خوب این هفتهٔ خبرگزاری فارس قزوین نیز بیشتر به انتشار خبرهای خوب در رابطه با ویروس کرونا پرداخته است.

جایگزینی مراسم اعتکاف ماه رمضان به جای رجب/ با رعایت بهداشت این ویروس به‌زودی از بین خواهد رفت

یکی از اخبار خوب این هفتهٔ استان قزوین توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شد. خبرگزاری تسنیم در خبری به‌نقل از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از جایگزینی اعتکاف رمضان به‌جای اعتکاف ماه رجب خبر داد. در متن این خبر آمده است: با توجه به اهمیت حفاظت از جان و سلامتی انسان‌ها در دین مبین اسلام و جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان هم‌وطنان عزیز، مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری استثنائاً به‌جای ماه رجب، در ماه رمضان برگزار می‌شود. هم‌چنین در پایان این خبر آمده است: نظافت جزئی از ایمان است، مردم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند تا کشور از بحران به‌وجود آمده با موفقیت عبور کند. در صورت رعایت بهداشت فردی و جمعی، با همکاری همه جانبهٔ مردم و مسؤولین این ویروس به‌زودی از بین خواهد رفت و مردم در آرامش کامل می‌توانند به زندگی خود ادامه دهند.

 

ضدعفونی و گندزدایی 2000 مدرسه در استان قزوین

روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین نیز اقدام به انتشار یکی از اخبار خوب این هفتهٔ استان کرد. نظر به این‌که تا این لحظه مقامات دولتی و مسؤولین مربوطه در رابطه با تعطیلی یا ادامه کار مدارس استان از هفتهٔ آتی تصمیم‌گیری نکرده‌اند، اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین اقدام به ضدعفونی و گندزدایی 2 هزار مدرسه در 14 منطقه از استان قزوین نمود و لوازم مورد نیاز جهت ضدعفونی تمامی میز و نیکمت‌ها، در و دیوارها و محیط مدرسه در اختیار مدارس قرار گرفت. هم‌چنین سازمان تاکسیرانی و سازمان اتوبوس‌رانی قزوین نیز اقدام به ضدعفونی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری نمودند تا مردم با خیالی آسوده بتوانند از وسایل نقلیهٔ عمومی استفاده کنند.

 

توزیع سبد کالا میان نیازمندان تحت پوشش انجمن خیریهٔ حمایت از بیماران کلیوی

یکی دیگر از اخبار خوبی که این هفته در رسانه‌های استان منتشر شد، توزیع سبد کالا میان نیازمندان تحت پوشش انجمن خیریهٔ حمایت از بیماران کلیوی آبیک بود. این کار به‌مناسبت نزدیک شدن به ایام نوروز و توسط خیرین استان انجام شد و طی آن اقلامی از قبیل روغن‌نباتی، ماکارونی، برنج، مواد شوینده و برخی از کالاهای دیگر به نیازمندان شهرستان آبیک اهدا شد.

 

ایران کرونا را از پا در می‌آورد

یکی دیگر از اخبار خوب این هفتهٔ استان نیز مصاحبهٔ منتخب مردم قزوین در یازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی تحت‌عنوان یک پزشک متخصص با خبرگزاری فارس بود که در آن به از پا در آمدن کرونا اشاره شده بود. این پزشک متخصص در مصاحبهٔ خود از هوشیاری و بصیرت مردم ایران سخن گفت و عنوان کرد در صورت رعایت بهداشت فردی و جمعی، تغذیهٔ مناسب و خوردن مایعات و غذاهای گرم، خواب کافی و پرهیز از استرس و اضطراب، کرونا به‌زودی از ایران رخت برخواهد بست.

 

کیت آزمایش به قزوین رسید/ تاکنون مورد ابتلا به کرونا در قزوین نداشته‌ایم

یکی دیگر از اخبار خوبی که این هفته توسط خبرگزاری فارس منتشر شد، مصاحبهٔ مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین مبنی بر عدم ابتلا به مورد کرونایی در قزوین بود. این مسؤول در رابطه با نگرانی برخی از مردم در رابطه با نداشتن تجهیزات پیشگیری از ابتلا به ویروس برای پرسنل بیمارستان‌ها اظهار کرد: تمامی تجهیزات موجود است و مرحلهٔ نخست ارائهٔ این تجهیزات پیشگیری به پرسنل محترم بیمارستان‌ها انجام شده و مرحلهٔ دوم نیز در حال انجام است که جهت آسودگی خیال مردم و خاتمهٔ شایعات فضای مجازی، به‌زودی ویدئوهایی در این رابطه منتشر خواهد شد. خبر خوب دیگری که این مسؤول به مردم قزوین داد، رسیدن کیت آزمایش تشخیص ویروس کرونا به قزوین بود که این کیت‌ها در اواسط هفتهٔ جاری به قزوین رسیده‌اند و مردم از این بابت نگرانی به دل راه ندهند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی از استان‌های کشور و ایجاد نگرانی در میان مردم جامعه، رسانه‌ها در این برهه از زمان موظفند نقش مؤثری در جهت امیدآفرینی در میان مردم ایجاد کنند و رعب و وحشت را از جامعه دور کنند. در راستای این مسئله، به هم‌وطنان عزیز توصیه می‌شود به اخبار موجود در فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه توجه نکنند و اخبار مربوط به این بیماری را تنها از منابع مؤثق و رسمی دنبال کنند تا از میزان نگرانی آن‌ها کاسته شود. انتظار می‌رود مردم و مسؤولین در این شرایط دست به دست هم دهند و با همکاری یکدیگر زمینه‌ساز از بین رفتن این ویروس در کشور باشند.

 

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول