اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کرونا خوش آمدی

کرونا خوش آمدی، چون از وقتی آمدی رعایت بهداشت فردی و رعایت نظافت خیلی معنی پیدا کرده از وقتی آمدی تازه فهمیدیم با دست نشسته چیزی نخوریم حرفی که از بچگی به ما می‌گفتن و برخی خیلی جدی نمی‌گرفتند.

کرونا خوش آمدی

خبرگزاری فارس استان کردستان/فاطمه سهرابی مدرس دانشگاه؛ چند هفته‌ای است که مردم جهان مهمان ناخوانده‌ای دارند به نام کرونا، آنقدر ناخوانده است که با شیوع بالا باعث وحشت و استرس روانی برخی ملل شده است.

در کشورهایی مانند ژاپن با آموزش صحیح، آنچنان استرسی در مردم و جامعه ایجاد نشده است و زمینه برای سودجویی برخی انسان‌نماها فراهم نشد.

در کشور عزیزمان ایران، وقتی اعلام شد کرونا آمده چنان استرس روانی ایجاد شد که متوجه نشدیم با این استرس و پذیرش شایعه‌پراکنی فضای مجازی و کسب اخبار از افراد مجهول‌الهویه برای افزایش ترس، چه زمینه‌های خوبی برای برخی محتکران و فرصت‌طلبان ایجاد کردیم.

ندانستیم چطور ماسک صورت که چندان تاثیری در پیشگیری ویروس ندارند چرا آنقدر نایاب شد و مانند طلا رشد صعودی پیدا کرد.

متوجه نشدیم که با شایعه‌پراکنی که مثلا سیر برای کرونا خوب است... باعث شدی سیر که تا دیروز روی دست برخی فروشندگان مانده بود تا قیمت کیلویی صد هزار تومان در برخی شهرها برود.

متوجه نشدیم مواد شوینده و آنتی‌باکتریال چطور گران و نایاب شد ... چون ترسیدیم نایاب بشه و ...

اما قسمت جالب ماجرا این است با دیدن برخی رفتارها باید بگیم کرونا خوش آمدی. از وقتی آمدی رعایت بهداشت فردی و رعایت نظافت خیلی معنی پیدا کرده از وقتی آمدی تازه فهمیدیم با دست نشسته چیزی نخوریم حرفی که از بچگی به ما می‌گفتن و برخی خیلی جدی نمی‌گرفتند.

از وقتی آمدی سطح مطالعه بالا رفته. همه فقط و فقط در اینترنت به مطالعه در مورد راه‌های مقابله و درمان و کسب خبر در مورد آخرین قربانیان می‌پردازند و غافل از اینکه اگر به جای این اتلاف وقت به رعایت نکته‌های ساده بهداشتی که اسلام قرن‌ها قبل گفته بود بپردازند آرامش به جامعه عزیزمان برمی‌گردد.

کرونا جان خوش آمدی؛ با آمدنت خیلی از مواد ضدعفونی و شوینده که ماه‌ها روی دست تولیدکننده و فروشندگان مانده بود مانند نفت و طلا ارزشمند شد.

کرونا جان خوش آمدی، چون با آمدنت یاد گرفتیم بی‌دلیل در مناطق شلوغ و پر ازدحام قدم نزنیم.

کرونا جان خوش آمدی، چون با آمدنت مرهمی شدی بر دل‌های آدم‌های پاکیزه که به خاطر دقت زیاد در نظافت به آنها می‌گفتیم وسواسی حساس.. حال به نحوی همه جامعه در نظافت فردی خود وسواس به خرج می‌دهند.

کرونا جان خوش آمدی، چون با آمدنت تازه داریم قدر دورهمی‌ها و آرامش‌های قبل را در می‌یابیم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول