اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اذعان سازمان‌های بین‎المللی به قدرت ایران در مهار و مقابله با انواع بیماری‎ها/ کرونا را شکست می‌دهیم

امام جمعه اقلید با بیان اینکه براساس آمار سازمان‌های بین‌المللی، ایران جزو کشورهای نخست منطقه در مقابله با انواع بیماری‌ها ازجمله بیماری‌های واگیردار است، تصریح کرد: با همکاری و همراهی مردم و مسؤولان و اهالی بهداشت و درمان کشور، کرونا را نیز شکست می‌دهیم.

اذعان سازمان‌های بین‎المللی به قدرت ایران در مهار و مقابله با انواع بیماری‎ها/ کرونا را شکست می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: براساس آمار سازمان‌های بین‌المللی، ایران جزو کشورهای نخست منطقه در مقابله با انواع بیماری‌ها ازجمله بیماری‌های واگیردار است.

وی افزود: پاییز سال گذشته مرگ‌بارترین آنفولانزا در جهان رخ داد و کشور چون آمریکا را با تلفات 160هزارنفری گرفتار کرد اما ایران توانست با قدرت بر آن غلبه کند و تلفات را به کمتر از 130 نفر برساند.

امام جمعه اقلید به سیل امسال و امکان شیوع بیماری‌های واگیردار اشاره کرد و با بیان اینکه با تمهیدات انجام‌شده، اتفاقی در این زمینه در کشور رخ نداد، تصریح کرد: با همکاری و همراهی مردم و مسؤولان و اهالی بهداشت و درمان کشور، کرونا را نیز شکست می‌دهیم.

طالبی با اشاره به دشمنی همیشگی آمریکا با ایران، عنوان داشت: حتی برای یک میکروب نیز علیه ما سروصدا و تبلیغات راه انداختند و به ما زخم‌زبان زده و شکنجه روحی می‌دهند که ایران در برابر ویروس کرونا درجا زده است درصورتی که جنایات خود در عراق و سوریه و... و تنبلی و بی عرضگی خود در کنترل یک آنفولانزا را نادیده گرفتند.

خطیب جمعه اقلید به برخی از شیطنت‌ها و جنایت‌های آمریکا در جلوگیری از ارسال کمک‌های مردم جهان برای سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان ما و نیز دارو که در عرف بین‌الملل و در مواقع حساس بدون مانع باید به دست مردم برسد، اشاره و خاطرنشان کرد: هیچ ایرانی باوجدان و باشرفی، تحت تأثیر شانتاژهای دروغگویان قرار نمی‌گیرد و خیانت‎های چندده ساله دشمنان به‌ویژه آمریکا را فراموش نمی کند.

خطیب جمعه اقلید به تقدیر مقام معظم رهبری از وزیر بهداشت و همکاران پزشک، پرستار وی و کادرهای درمانی و دست‌اندرکاران مجموعه پزشکی در مواجهه با ویروس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: مردم ولایت‎مدار ایران اسلامی نیز به تأسی از رهبر بزرگوارمان، قدردان زحمات این قشر زحمت‌کش هستند.

امام جمعه اقلید سپس به حماسه حضور مردم در انتخابات دوم اسفند و مراتب تقدیر از آن‌ها اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، این ملت، ملتی است که خداوند متعال اراده کرده آن را پیروز کند.

وی اظهار کرد: حضور مردم مایه تقویت نظام اسلامی و مأیوس کردن دشمنان و در رأس آن‎ها آمریکا و صهیونیسم می‌شود ازاین‌رو جای شکر الهی و نیز تقدیر از این حضور دارد.

طالبی به هفته منابع طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: منابع طبیعی یکی از نعمت‌ها و برکات الهی است که سلامت جامعه در گروی سالم نگه داشتن آن است ازاین‌رو وظیفه داریم علاوه بر حفظ درختان و منابع طبیعی موجود در راستای نهال‌کاری نیز بکوشیم.

امام جمعه اقلید در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت فرارسیدن ماه رجب از برکات این ماه و ماه‌های شعبان و رمضان و لزوم بهره‌گیری از فضایل آن سخن گفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول