اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

فارس من| مؤسسان مدارس غیردولتی باید حقوق اسفند معلمان‌ خود را پرداخت کنند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت: مؤسسان مدارس غیردولتی باید حقوق اسفند معلمان این مدارس را پرداخت کنند.

فارس من| مؤسسان مدارس غیردولتی باید حقوق اسفند معلمان‌ خود را پرداخت کنند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تعدادی از معلمان مدارس غیردولتی با طرح پرسشی در سامانه «فارس من» مبنی بر اینکه «چرا معلمان حق‌التدریس به دلیل تعطیلی مدارس حقوق ندارند؟»، خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

در گلایه این معلمان آمده است: «با توجه به تعطیلی مدارس در اثر شیوع ویروس کرونا، کارکنان و معلمان مدارس نمی‌توانند در محل کار حضور پیدا کنند و موسسین مدارس غیردولتی نیز از همین ابتدا کارکنان را تهدید کرده‌اند که حقوقی بابت اسفند نمی‌توانیم پرداخت کنیم. حال 2 مسأله اینجا قابل تأمل است؛ اول اینکه مگر شهریه دانش‌آموزان بابت این تعطیلات عودت می‌شود؟  و دوم اینکه کارکنان آماده به کار هستند ولی محیط کار آماده نیست. ان‌شاءالله. این تعطیلات به همین چند روز ختم شود والا کارکنانی که اکثرشان شغل اولشان است، با در پیش بودن ایام عید و مخارج آن چگونه این هزینه‌ها را تأمین کنند».

این موضوع دو پاسخ دارد؛ اول اینکه وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها که روز گذشته به صورت ویدئو کنفرانس در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، گفت: «ما باید از تهدید موجود برای توسعه آموزش‌های مجازی به فرصت بهره‌مند شویم، به نحوی که از این به بعد مدرسه عملاً تعطیل نمی‌شود بلکه در موارد تعطیلی، معلمان در مدرسه حضور دارند و آموزش‌های لازمه را از طریق فضای مجازی ارائه می‌دهند بنابراین در این صورت تعطیلی مدارس مفهومی نخواهد داشت».

بر این اساس از شنبه چه مدارس تعطیل باشد و چه مداس تعطیل نباشد، معلمان و کادر مدرسه در مدارس حضور می‌یابند و بر این اساس در مدارس غیردولتی هم مؤسسان موظفند که حقوق آنها را پرداخت کنند.

اما به سراغ مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی رفتیم تا از وی درباره این گلایه معلمان مدارس غیردولتی سؤال کنیم.

زینی‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این پرسش که «برخی معلمان مدارس غیردولتی عنوان می‌کنند هرچقدر مدارس تعطیل شود، حقوق ما کمتر می‌شود؟»، اظهار کرد: یک چنین چیزی نیست و نباید مؤسسان این کار را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه مؤسسان مدارس غیردولتی باید حقوق معلمان را پرداخت کنند، گفت: چنین گزارشی به ما داده نشده است و اگر موردی را می‌شناسید به ما اعلام کنید تا پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول