اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

رمانی با محوریت دوران امام دهم به بازار می‌آید/ مرد اصفهانی که شیعه امام هادی(ع) شد

انتشارات جمکران به زودی رمانی با محوریت دوران امام هادی(ع) روانه بازار نشر می‌کند. در این اثر بدیع، قصه یک مرد اصفهانی روایت می‌شود که شیعه شد.

رمانی با محوریت دوران امام دهم به بازار می‌آید/ مرد اصفهانی که شیعه امام هادی(ع) شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، دوران زندگی امام هادی علیه السلام ویژگی‌های تلخ و منحصر به فردی دارد. شرایط زندگی برای شیعیان و محبین اهل بیت به شکل بی‌سابقه‌ای سخت‌تر می‌شود و غیبت  و دوری امام باعث شده که پلیداندیشان هر روز با شبهه‌ای تازه و به خیال واهی خود، در صدد نابودی مکتب آل الله باشند، اما در این عصر ظلمانی، امام دهم شیعیان با اتخاذ تدابیر خاص با شیعیان خود در ارتباط بوده و به مشکلات آنها رسیدگی می‌کرد.

در این مقطع، ظلم و ستم حکومت عباسیان نه تنها شیعیان را تحت تاثیر قرار داده بود که همه سرزمین های اسلامی را به ستوه آورده و بسیاری را برای تظلم خواهی روانه بغداد مرکز خلافت می‌کرد.

طبق روایت تاریخی در آن زمان، یکی از افرادی که برای شکایت و تظلم‌خواهی راهی مرکز خلافت می‌شود جوانی از خطه اصفهان است. او که از ظلم و ستم حاکم اصفهان به ستوه آمده، خیال می‌کند که خلیفه مشکلش را حل خواهد کرد، به بغداد می‌رود و در آنجا با اتفاقاتی روبرو می‌شود که فرجام زندگی نیکویی برایش شکل می‌گیرد. تمام این شرایط خاص و حدیث تشرّف مرد اصفهانی معاصر امام دهم علیه‌السلام دستمایه اولیه این رمان شده است.

این کتاب هم اکنون مراحل پایانی انتشار خود را طی می‌کند و برای نمایشگاه کتاب تهران از سوی انتشارات جمکران در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول