اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

راه‌اندازی دو واحد تولید «ماسک» در کرمانشاه/ تولید روزانه 4 هزار ماسک در استان

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، از تولید روزانه 4 هزار ماسک توسط دو شرکت دانش‌بنیان خبر داد.

راه‌اندازی دو واحد تولید «ماسک» در کرمانشاه/ تولید روزانه 4 هزار ماسک در استان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، رئیس اداره تجهیزات پزشکی این دانشگاه در خصوص تمهیدات صورت گرفته برای جبران کمبود ماسک در استان، اظهار داشت: با توجه افزایش تقاضای ماسک در بازار در پی بروز بیماری کرونا، دو واحد دانش‌بنیان در استان کار تولید ماسک را شروع کرده‌اند که از هفته آینده ظرفیت تولید روزانه چهار هزار ماسک را خواهند داشت.

وی افزود: یکی از این واحدهای دانش‌بنیان، شرکت "نانو ریس" مستقر در پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه است که با دستگاهی به نام «الکتروریسی» اقدام به تولید الیافی در مقیاس نانو و میکرو می‌کند.

شیرزادیان بیان داشت: این الیاف کاربردهای متفاوتی دارد که بخشی از کاربرد آن در حوزه پزشکی و در تهیه انواع ماسک از جمله ماسک‌های پزشکی سه لایه (جراحی)، N95، N99، R95 ، R99 ، P95  و P99 است؛ این ماسک‌ها بر حسب میزان ذراتی که فیلتر می‌کنند، طبقه‌بندی می‌شوند که ماسک‌های سری P قویترین آنها هستند.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: با ارزیابی صورت گرفته بر روی ۵۰۰ ماسک تولیدی این شرکت، قرار بر این شد تا ظرف سریعترین زمان ممکن مجوز تولید از وزارت بهداشت برای این شرکت صادر شود و این شرکت از 9 اسفند عملا کار تولید روزانه دو هزار ماسک را در استان شروع می‌کند.

وی افزود: نوع ماسک های تولیدی این شرکت در حد ماسک های N95 است و دارای لایه محافظتی میکرو و نانو است.

شیرزادی اضافه کرد: یک شرکت دانش‌بنیان دیگر در دانشکده داروسازی کرمانشاه نیز قرار است ماسک‌های سه لایه (جراحی) را تولید کند که مجوز تولید این شرکت نیز به زودی صادر می‌شود و تا هفته آینده تولید روزانه دو هزار ماسک را نیز در این شرکت خواهیم داشت‌.

انتهای پیام/ح/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول