اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خط تولید ماسک در بروجن افتتاح شد

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: واحد تولیدی صنعتی ظریف مصور برای رفع کمبود لوازم بهداشتی، اقدام به تولید ماسک طبی کرد.

خط تولید ماسک در بروجن افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری سجاد رستمی، گفت: با افزایش استفاده از ماسک، یکی از واحد‌های صنعتی بروجن تولید خود را برای تامین ماسک تغییر داد.

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: با شیوع ویروس کرونا و افزایش استفاده از لوازم بهداشتی، واحد‌های تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری با تولید ماسک و محلول ضدعفونی کننده، در حال رفع کمبود اقلام مورد نیاز مردم هستند.

وی افزود: واحد تولیدی صنعتی ظریف مصور برای رفع کمبود لوازم بهداشتی، اقدام به تولید ماسک طبی کرد.

محمدحسن کرمی با اشاره به اینکه کتان پارچه‌ای خاصیت آنتی باکتریال و ضدحساسیت دارد، گفت: پارچه استفاده شده در تولید ماسک طبی در این واحد صنعتی ۱۰۰ درصد طبیعی و گیاهی بوده و از نظر بهداشتی تضمین شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن، افزود: استفاده از دو لایه اسپان باند با استاندارد اِکوتکس میزان نفوذ میکروب و آلودگی به داخل این نوع ماسک را به شدت کاهش داده که پس از شست و شو و اُتوکشی، ضدعفونی شده و به صورت چندباره قابل استفاده است.

وی همچنین از خرید بیش از ۳ هزار ماسک توسط خیران سلامت بروجنی و اهدا به مراکز بهداشتی و بیمارستانی خبر داد و گفت: این اقلام در روز‌های آینده و براساس اولویت در اختیار افراد در معرض آسیب و دارای بیماری‌های قلبی، عروقی، کلیوی و تنفسی قرار خواهد گرفت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بروجن، علت کمبود ماسک و لوازم بهداشتی در کشور را ناشی از ترس ابتلا به کرونا عنوان و گفت: استفاده از ماسک برای افراد عادی ضرورتی نداشته و تنها رعایت بهداشت فردی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس کفایت می‌کند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول