اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تناقض آماری مبتلایان کرونا در استان سمنان/ این نقص را زودتر چاره کنید!

تناقض آماری در اعلام شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان سبب گلایه شماری از مردم و اهالی رسانه شده است.

تناقض آماری مبتلایان کرونا در استان سمنان/ این نقص را زودتر چاره کنید!

خبرگزاری فارس سمنان- مرتضی مزینانی: مردم استان سمنان این روزها با سه منبع مشخص در اعلام شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان مواجه هستند که هر یک آماری ارائه می‌دهند که با دیگری همخوانی ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهم‌ترین منبعی است که هر روز با رسانه‌ها ارتباط دارد و آخرین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر کشور ازجمله استان سمنان را اعلام می‌کند.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز که دو شهرستان شاهرود و میامی از حوزه عمل دانشگاه تحت مدیریتش خارج است، هم هر روز آخرین آمارهای خود را ارائه می‌دهد.

رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود هم که دو شهرستان شاهرود و میامی زیر نظر دانشگاه متبوعش قرار دارد، روزانه آماری به اهالی رسانه و مردم این دو شهرستان ارائه می‌کند.

اما نکته قابل تأمل در میان، تناقض آماری در اعلام شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان در این سه منبع بوده که سبب گلایه شماری از مردم و اهالی رسانه شده است.

آمارهای سه‌گانه از مراجع سه‌گانه!

اگر نیم‌نگاهی به رسانه‌های ملی بیندازیم که هر روز پای سخنان سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌نشینند، بر اساس آمارهای تجمیعی آنها تا ظهر روز جمعه، در مجموع هفت نفر در استان سمنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بنا به اعلام چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود هم تعداد موارد مثبت قطعی کرونا ویروس در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه یعنی شهرستان‌های شاهرود و میامی تا ظهر روز جمعه، نهم اسفندماه به ۶ نفر رسیده است.

اما این در حالی است که دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عصر روز جمعه گفته است: «هم‌اکنون آمار ابتلای به ویروس کرونا در استان سمنان، ۶ نفر بوده و حال عمومی آن‌ها رو به بهبودی است».

وی ادامه می‌دهد: امروز در سمنان تست مثبت کرونا به ثبت نرسید و تمام مراکز درمانی و بهداشتی استان برای مقابله با ویروس کرونا آمادگی کامل دارند.

کدام آمار صحیح است؟

بررسی سخنان سه منبع مشخص اعلام شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان یعنی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نشانگر تناقض آماری در سخنانشان است.

از آمار هفت نفری وزارت بهداشت که بگذریم؛ سؤال اینجاست که چطور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان آمار مبتلایان کل استان را «6 نفر» اعلام می‌کند؛ اما رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود این «6 نفر» ابتلا را به‌تنهایی مربوط به شاهرود و میامی می‌داند؟

در صورت تأیید سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مبنی بر 6 ابتلا در شاهرود و میامی، سایر شهرستان‌های استان سمنان ازجمله دامغان، سمنان، گرمسار، آرادان، مهدی‌شهر و سرخه چه تعداد مبتلای به ویروس کرونا داشته‌اند؟

این روزها نبود سیاست مشخص اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا در استان سمنان یکی از گلایه‌های مهم اهالی رسانه این استان محسوب می‌شود که امید می‌رود مسؤولان استان برای آن فکری کنند.

انتهای پیام/2249/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول