اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا | از ساماندهی دستفروشان تا لغو آزمون‌های رانندگی

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: به‌منظور رعایت بهداشت عمومی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و صیانت از سلامت آحاد مختلف مردم دستفروشان سطح شهر از امروز ساماندهی می‌شوند.

اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا | از ساماندهی دستفروشان تا لغو آزمون‌های رانندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ویروس کرونا که این روزها میهمان ناخوانده مردمان استان‌های کشور شده و مردم ایران از جمله استان خراسان‌جنوبی را نگران کرده و دستگاه‌ها را برای مقابله با شیوع بیشتر آن به تکاپو انداخته است طوری که همه در حالت آماده‌باش برای جلوگیری از ورود میهمان ناخوانده هستند.

به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان همه مدارس دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان خراسان‌جنوبی به‌مدت سه روز دیگر تعطیل شده و برگزاری هرگونه همایش، جشنواره، نمایشگاه و رویدادهای عمومی تا اطلاع ثانوی در استان ممنوع است.

محیط‌های ورزشی و استخرها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و هتل‌ها، اماکن اقامتی و پذیرایی، کافه‌ها و تالارها به‌لحاظ بهداشتی مورد بازرسی جدی مراکز بهداشت و صمت و تعزیرات حکومتی قرار می‌گیرند.

ساماندهی دستفروشان

احمد لطایفی، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند نیز گفت: به‌منظور رعایت بهداشت عمومی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و صیانت از سلامت آحاد مختلف مردم دستفروشان سطح شهر از امروز ساماندهی می‌شوند.

وی در خصوص بازار غیررسمی سه راه اسدی بیرجند، بیان داشت: تعطیل کردن بازارهای غیررسمی نیازمند دستور مقامات بالاتر و دادستان است که پیگیر این موضوع به‌دلیل اهمیت مسئله ویروس کرونا هستیم.

وی از ساماندهی دستفروشات در محل بازار بلوار مسافر خبر داد و مطرح کرد: برابر دستورالعمل اعلام شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا روزبازارها و بازارمحله‌ها هر روز ضدعفونی می‌شوند.

مراقب کلاهبرداری به بهانه کرونا باشید

همچنین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درخصوص کلاهبرداری به‌بهانه مقابله با کرونا به مردم هشدار دادو گفت: عده‌ای از افراد سودجود و شیاد با سوءاستفاده از شرایط فعلی جامعه، از طریق فضای مجازی یا تماس تلفنی یا مراجعات حضوری به درب منازل و معرفی خود به‌عنوان مأمور بهداشت برای تحویل ماسک و محلول ضدعفونی یا انجام آزمایش کرونا قصد کلاهبرداری و اخاذی دارند.

ضمن اینکه اعلام می‌داریم هیچ‌گونه مراجعه حضوری یا تماس تلفنی از طریق واحد‌های بهداشتی و درمانی برای موارد فوق‌الذکر صورت نمی‌گیرد لذا از مردم تقاضا داریم ضمن هوشیاری و مراقبت و آگاه‌سازی همه افراد خانواده، در صورت مواجهه با این موارد بلافاصله موضوع را به پلیس ۱۱۰ یا شبکه بهداشت و درمان شهرستان اطلاع دهند.

تعطیلی آزمون‌های رانندگی تا پایان هفته

علیرضا رضایی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌جنوبی از تعطیلی آزمون‌های رانندگی شامل آیین‌نامه، پایه سوم، دوم و یکم تا اطلاع ثانوی به‌منظور سلامتی شهروندان و پیشگیری از وقوع بیماری کرونا خبر داد.

همچنین با توجه به درخواست مرکز بهداشت، علاوه بر استقرار تیم پایگاه مرکز بهداشت شهرستان در پایانه مرزی، پیگیری لازم برای افزایش نیروهای پایگاه مراقبت‌های بهداشتی این مکان انجام و همچنین اتاقک ورودی پایانه به ‌مدت سه ماه برای نظارت بیشتر بر تردد به مسؤول پایگاه بهداشت واگذار شد.

 ضدعفونی سالن‌های تجاری و مسافری و همچنین نظافت کامل و ‌مستمر مکان‌های عمومی پایانه به‌طور روزانه انجام می‌شود.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول