اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بازگشایی 367 راه روستایی در لرستان/ برآورد خسارت اولیه 1000 میلیارد

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در بارندگی شدید و سیلاب اخیر 375 راه روستایی در استان لرستان مسدود شد، گفت: 367 راه روستایی تا امروز باز شد و 8 جاده دیگر که اغلب کوهستانی و یا در حاشیه رودخانه کشکان است، تا سه روز آینده باز می‌شوند.

بازگشایی 367 راه روستایی در لرستان/ برآورد خسارت اولیه 1000 میلیارد

خداداد مقبلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت محورهای مسدود به علت سیلاب در استان لرستان اظهار داشت: بارندگی اخیر موجب ایجاد سیلاب در استان لرستان شد و به جهت استمرار بارش‌ها و باران‌های شدید،‌ این سیلاب به راه‌های روستایی استان آسیب‌هایی وارد کرد. 

وی ادامه داد: در سیلاب اخیر، راه روستایی 375 روستا قطع شد، البته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اداره‌کل راهداری استان لرستان و استان‌های معین لرستان در آماده‌باش بودند و به سرعت وارد عمل شدند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در لرستان 40 اکیپ راهداری، 400 نفر راهدار و 288 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری وارد عمل شدند. 

مقبلی اضافه کرد: علاوه بر وقوع سیلاب در راه‌های استان، مسیرها دچار آبگرفتگی، ریزش و رانش شده بود که تلاش کردیم جاده‌ها به موقع باز شد. 

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: 375 راه روستایی در استان لرستان که به علت سیل اخیر مسدود شده بود، فقط 8 راه روستایی مسدود باقی مانده است و تا صبح امروز اغلب راه‌های روستایی باز شد. 

وی اضافه کرد: این 8 راه روستایی هم به دلیل کوهستانی بودن یا به علت بودن در کنار و حاشیه رودخانه کشکان کماکان مسدود است، چون آب رودخانه کشکان هنوز پایین نرفته است تا راهداران بتوانند ادوات و ماشین‌آلات خود را وارد کنند. 

مقبلی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا سه روز آینده این 8 راه روستایی نیز در استان لرستان بازگشایی شود. 

* برآورد خسارت اولیه سیل به جاد‌ه‌های لرستان یک‌هزار میلیارد تومان

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: از روز پنج‌شنبه 8 اسفند کارشناسان سازمان راهداری در منطقه در حال احصاء میزان تخریب‌ها هستند تا جمع‌بندی کرده و آمار خسارت را اعلام کنند. 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود خسارت وارد به راه‌های روستایی استان لرستان تا روز آینده مشخص شود، گفت: البته برآورده اولیه خسارت رقم 1000 میلیارد تومان است، اما رقم دقیق تا روز آینده مشخص می‌شود. 

وی اضافه کرد: با تعیین رقم دقیق خسارت، آمار نهایی به ستاد مدیریت بحران وزارت کشور و همچنین وزارت راه‌و شهرسازی ارائه می‌شود. 

* پیش‌بینی بازگشایی محور خرم‌آباد - پلدختر تا 16 اسفند

مقبلی درباره محور  خرم‌آبد - پلدختر و بازگشایی آن نیز توضیح داد: محور خرم‌آباد پلدختر به جهت آبگرفتگی زیاد و سرریز رودخانه کشکان با مشکلاتی مواجه شد. در حال حاضر 7 اکیپ راهداری در آنجا مستقر هستند و پیش‌بینی می‌شود تا جمعه 16 اسفند این محور بازگشایی شود. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول