اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحریم با هدف حفاظت از جاسوس رژیم صهیونیستی، دخالت تازه آمریکا در لبنان

آمریکا در راستای تشدید فشارهای خود برای آزادی عامر الفاخوری مزدور رژیم صهیونیستی در صدد است از طریق تصویب قانونی در کنگره مقامات لبنانی را که در محکومیت شهروندانش در دیگر کشورها شریک شوند تحریم کند.

تحریم با هدف حفاظت از جاسوس رژیم صهیونیستی، دخالت تازه آمریکا در لبنان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری العهد در یادداشتی با عنوان «تازه‌ترین مداخلات آمریکا در لبنان، اعمال تحریم برای حفاظت از مزدورانش است»، تاکید کرد که آمریکا در حمایت از مزدوران خود و رژیم صهیونیستی در منطقه هم به ابزار غیرقانونی تهدید به تحریم متوسل شده است.

به نوشته «علی مطر»، نویسنده این یادداشت، دولت آمریکا در بسیاری از موارد و در سطوح سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی نظامی و در مراحل مختلف به سلاح تحریم متکی است تا  رقبای سیاسی خود در دنیا را کنار زده یا  این و آن کشور  را مجازات کند.

سیاست تحریم‌های آمریکا نه تنها برای اقتصاد کشورها بلکه برای کل سیاست بین الملل یک تهدید بزرگ است در حالی که واشنگتن آن را به عنوان ابزاری اساسی برای حفظ جهان تک قطبی می‌بیند که امروز همه با آن مخالفند.

دولت آمریکا دست از نقض قوانین بین المللی برنمی‌دارد و همه توافقنامه‌های بین المللی را زیر پار می‌گذارد و تاریخ آن مملو از نقض قوانین است.

آمریکا روابط بین المللی خود را با استبداد و تهدید به استفاده از زور گره زده است. برای کاخ سفید سازمان ملل گویی یک نهاد وابسته به آمریکایی‌هاست. از همین رو به منشورها و تصمیم‌های آن احترام نمی‌گذارد و وقتی می‌خواهد کشوری را تسلیم خواست و اراده خود کند ساده‌ترین سلاح نزد آن تحریم‌هاست که هیچ قانون یا معاهده بین المللی آن را تایید نمی‌کند.

امروز واشنگتن از تهدید به اعمال تحریم‌های اقتصادی بر لبنان ابایی ندارد. در حالی که هیچ قطعنامه‌ایی از سوی سازمان ملل در پشتیبانی از آن وجود ندارد . برای مثال در مسئله «عامر الفاخوری» مزدور رژیم صهیونیستی که به قصاب بازداشتگاه الخیام معروف است، دادگاه نظامی  لبنان او را به قتل متهم کرد، اما دو سناتور آمریکایی با نام‌های «جان شاهین» و «تد کروز» پیش‌نویس قانونی را ارائه دادند که بر مبنای آن مقامات لبنانی که در بازداشت یا هر رفتاری علیه هر شهروند آمریکایی در لبنان دخیل شوند تحریم‌هایی علیه آنها اعمال خواهد شد.

الفاخوری که به «قصاب بازداشتگاه الخیام» معروف است، اواخر دهه هفتاد مسؤول بازداشتگاه «الخیام» از مهم‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان قبل از آزادی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ بود و نقش اساسی در شکنجه زندانیان این بازداشتگاه داشت. او  سال ها در آمریکا فراری بود و در ۲۲ شهریور ماه گذشته در فرودگاه بیروت بازداشت شد. او در بازجویی‌های خود به همکاری با رژیم صهیونیستی و انجام اقداماتی به نفع این رژیم اعتراف کرد.

به نوشته العهد، خطر قانونی که کنگره درصدد تصویبش است، آنجاست که بازداشت هر آمریکایی در لبنان حتی اگر جنایتکار باشد، در صورتی که از نظر واشنگتن بی‌گناه شناخته شود، به اعمال تحریم‌هایی علیه لبنان منجر می‌شود. این قانون صدور ویزا را منع می‌کند و دارایی مقامات لبنانی و اعضای خانواده و افراد دخیل در بازداشت الفاخوری را بلوکه می‌کند.

این قضیه یادآور توافق‌های مربوط به مصونیت دیپلماتیک و نظامی است که واشنگتن با بسیاری از کشورها منعقد می‌کرد و امروز هنوز از همان باورها در برخورد با کشورها استفاده می‌کند به گونه‌ای که به آن امکان می‌دهد شهروندان و مزدورانش را از هر جنایتی در خارج تبرئه کند.

وضعیت دولت آمریکا در دفاع از دشمن اسرائیلی و آزاد گذاشتن آن  برای نقض حاکمیت لبنان به حدی رسیده است که قوانینی در داخل آمریکا برای حفاظت از مزدوری نظیر الفاخوری وضع می‌شود.کسی که فجیع‌ترین شکنجه و کشتار را در حق لبنانی‌های بازداشتگاه الخیام مرتکب شده است  و در اقدامی خطرناک واشنگتن دستگاه قضایی لبنان و دستگاه امنیتی را مستقیما تهدید کرده که کسانی را که در تحقیق درباره الفاخوری شریک شوند به دلیل اینکه یک تبعه آمریکایی است تحریم می‌کند.

در پایان این یادداشت آمده است: این گونه است که حقیقت آمریکا آشکار می‌گردد. کشوری که با دخالت در سیستم قضایی کشورها و سیاست‌ها و اقتصاد آن سیاست سلطه‌گری پیش گرفته و بند هفتم ماده دوم منشور سازمان ملل را درباره دخالت نکردن در امور داخلی کشورها نقض می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول