اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همزمان با پیشروی ارتش یمن، ائتلاف سعودی مدعی ساقط کردن پهپاد شد

در حالی که شهر «حزم» مرکز استان «الجوف» در شمال یمن در محاصره ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی مدعی شدند، یک پهپاد ارتش یمن را بر فراز این شهر سرنگون کرده‌اند.

همزمان با پیشروی ارتش یمن، ائتلاف سعودی مدعی ساقط کردن پهپاد شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای دولت مستعفی یمن وابسته به ائتلاف سعودی امروز (شنبه) مدعی شدند، یک فروند پهپاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در استان «الجوف» سرنگون کرده‌اند.

بر اساس گزارش «الیمن الان»، نظامیان دولت مستعفی ادعا کرد، این پهپاد هنگامی که بر فراز شهر «حزم» مرکز استان الجوف در حال پرواز بود، هدف گرفته شد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که علی‌رغم مداخله نظامی یا خرید حمایت قبایل استان الجوف به دست سعودی برای ممانعت از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت شهر حزم مرکز استان الجوف، این پیشروی ادامه دارد و پس از اینکه مهم‌ترین جبهه‌های اطراف حزم سقوط کرده، این شهر اکنون از سه جهت توسط ارتش یمن محاصره شد.

روزنامه «الاخبار» در گزارشی نوشت: عربستان سعودی طی روزهای گذشته دهها خودروی نظامی جدید به استان الجوف (در شمال یمن) فرستاده تا شاید تغییری در مسیر نبرد در آنجا به نفع نیروهای متحد خود ایجاد کند اما در ممانعت از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت شهر حزم شکست خورد؛ این شهر از سه جهت محاصره شده و در آستانه سقوط است . ریاض صدها شبه‌نظامی خود را از مأرب و شبوه به این منطقه آورده و تلاش کرده بود وفاداری قبایل را بخرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول