اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

ادامه خدمات اجتماعی هیأت‌های مذهبی در مبارزه با کرونا +عکس و فیلم

مسئول خیمه مرکزی میاندار خدمت گفت: هیأت‌ها در زمینه مبارزه با ویروس کرونا بنای انجام کار بدون هماهنگی با وزارت بهداشت را ندارند. بدین‌منظور در جلسه‌ای با مسئولین، اعلام آمادگی شد و منتظر تعریف نحوه خدمت‌رسانی هستیم.

ادامه خدمات اجتماعی هیأت‌های مذهبی در مبارزه با کرونا +عکس و فیلم

هادی شعبانی، مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر و مسئول خیمه مرکزی میاندار خدمت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های خدمت‌رسانی هیأت‌ها در سطح کشور اظهار داشت: دستگیری از محرومان و مستضعفان از جمله وظایفی است که هیأت‌های مذهبی در کنار  پاسداشت شعائر الهی، این مهم را از وظایف خود دانسته و با تمام توان در این مسیر گام برداشته‌اند.هیأت‌های مذهبی تاکنون علاوه بر خدمت‌‌سانی در محدوده و منطقه هیأت خود، خدمت‌رسانی‌های مختلفی را در قالب گروه‌های جهادی‌هیأتی به سایر هم‌وطنان در مناطق محروم کشور ارائه کرده‌اند.

شعبانی اضافه کرد: هیأت‌های‌مذهبی برای خدمت‌رسانی‌ در شرایط بحران، با تشکیل پویش‌هایی ملی یا استانی همچون پویش «هر‌ هیأت یک روستا» در زلزله کرمانشاه و یا پویش «یا ساقی‌العطاشی» در بحران بی‌آبی در روستاهای آبادان یا پویش «سین‌هشتم» در سیل فروردین ۹۸ خدمات ارزنده‌ای را به هم‌وطنان ارائه کرده‌اند که احداث مجدد چند روستا در نقطه‌ای امن، بخشی کوچکی از اقدامات جهادگران هیأتی است.

 

کمک‌رسانی هیأت‌های مذهبی به روستاهای سیستان و بلوچستان

وی افزود: تأمین آب‌شرب سالم یکی از پروژه‌های دانش‌بنیان خیمه‌های خدمت‌رسانی هیأت‌های مذهبی در منطقه دشتیاری استان سیستان و بلوچستان است که از این پس ساکنان برخی روستاهای آن منطقه که متأسقانه تاکنون از آب غیر بهداشتی گودال‌های سطحی در روستا که در اصطلاح محلی، «هوتک» نام دارد استفاده می‌کردند، برای تأمین آب شرب، از اختراع یکی از جوانان کشور برای تصفیه دستی آب بهره‌ ‌می‌گیرند و با کمک نانو فیلتر سفالی، از آب بهداشتی استفاده می‌کنند.

 

تأمین آب شرب برای روستائیان

شعبانی اضافه کرد: در استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی نیز هیأت‌های استانی بعد از وقوع زلزله فعال شده‌اند و در حال خدمت‌رسانی هستند. در این زلزله حدود ۶ روستا بیشترین آسیب را دیده است؛ به صورتی که علاوه بر خسارت به منازل، احشام روستائیان نیز که منبع درآمد اصلی آنان به شمار می‌رود، از دست رفته‌ است. در این بحران نیز هیأت‌های مذهبی استان ابتدا به شناسایی دقیق منطقه پرداختند و سپس برای رفع مشکلات مردم وارد عمل شده‌اند.

مسئول خیمه‌ مرکزی میاندار خدمت با اشاره به ظرفیت بالای هیأت‌های مذهبی به‌منظور کمک‌رسانی در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: هیأت‌های مذهبی در این زمینه بنای انجام کار بدون هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ندارند؛ بنابراین بدین‌منظور در جلسه‌ای که با مسئولین این وزارتخانه برگزار شده است، اعلام آمادگی هیأت‌های مذهبی کشور برای ورود و کمک‌رسانی در این زمینه اعلام شده و منتظر اعلام نظر آنان و تعریف نحوه خدمت‌رسانی هستیم. البته در این زمینه، نیازمند اعتماد مسئولین به ظرفیت نیروهای مردمی هستیم تا همچون گذشته در کنار هم خادم مردم باشیم و از این مشکل نیز عبور کنیم.

وی گفت: هم‌اکنون برخی از هیأت‌های کشور به صورت آتش به اختیار وارد عمل شده‌اند. به‌طور مثال هیأت‌های شیراز هم‌اکنون با برقراری ارتباطاتی با کارخانه تولید ماسک در حال کمک‌رسانی هستند و روزانه حدود ۲۰ نیروی جهادی از هیأت برای کمک‌رسانی در بخش آماده‌سازی و بسته‌بندی ماسک‌ها حضور پیدا می‌کنند.

شعبانی تصریح کرد: هیأت یا حسین(ع) نیز در شهرستان بندر گز استان گلستان به ضدعفونی مدارس و اماکن عمومی پرداخته‌ است. در مجموع این هیأت ۱۳ مدرسه شهرستان و همچنین پارک‌ها، سرویس بهداشتی‌ ساحلی، مسجد جامع، معابر، سالن ایستگاه راه‌آهن، حوزه علمیه و ... را ضدعفونی کرده است. این روند در مسیر توزیع اقلام بهداشتی میان شهروندان و ضدعفونی مکان‌های عمومی و لوازم‌های عمومی در سایر نقاط کشور نیز به صورت محدود توسط جهادگران هیأتی در حال اجرا است که بی‌شک با هماهنگی منسجم با وزارت بهداشت با قوت و سرعت بیشتری این خدمات صورت خواهد گرفت.

مسئول خیمه‌مرکزی میاندار خدمت در پایان خاطرنشان کرد: در جلسات دیگری با مسئولین وزارت بهداشت به دنبال ایجاد یک پویش کلان با مشارکت تمام هیأت‌های مذهبی برای کمک‌رسانی در این بخش هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول