اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر صهیونیست:ممکن است به ناچار و بدون آمادگی وارد جنگ با غزه شویم

یکی از رؤسای پیشین سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در پرداخت به درگیری اخیر در غزه اعلام کرد، باید برخی موضوعات درباره غزه حل شود وگرنه ممکن است تل‌آویو به ناچار وارد جنگی شود که برای آن آمادگی ندارد.

تحلیلگر صهیونیست:ممکن است به ناچار و بدون آمادگی  وارد جنگ با غزه شویم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشال مِلِچین» رئیس پیشین شعبه فلسطینی سازمان اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل «امان» در پرداخت به درگیری اخیر میان نوار غزه و تل‌آویو اعلام کرد، «شکاف‌ها» بین مواضع حماس و «اسرائیل» همچنان وجود دارد و مانع از «تسویه حساب» می‌شود.

وی در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت، دور تنش اخیر میزان هزینه‌ای را که تل‌‎آویو در صورت عدم حل و فصل موضوع باید بپردازد، نشان داد.

ملچین افزود: حماس در نهایت توانست ابتکار میدانی را در واقعیت در دست بگیرد؛ این جنبش از یک سو از تسهیلات انسانی که وارد غزه می‌شود برخوردار شد و از سوی دیگر وجهه مقاومتی خود را حفظ کرد و وارد نزاع با دیگر گروه‌ها نشد.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه اعلام کرد، چند موضوع وجود دارد که نیازمند بحث و رایزنی گسترده است: اول؛ ادامه عملیات‌ها و برنامه‌های نظامی حماس از نوار غزه به سمت کرانه باختری، دوم؛ حل مشکل اسرای اسرائیلی نزد حماس در غزه، سوم؛ تسلط حماس بر باقی گروه‌های فلسطینی در نوار غزه.

وی سپس گفت، دولت آینده اسرائیل باید دو گام اساسی فوری در قبال غزه بردارد: بازگشایی پرونده آتش بس با حماس.... و تلاش برای حصول تفاهم‌های راهبردی درباره تعامل با غزه.

این تحلیلگر در پایان اعلام کرد که دولت آینده در فلسطین اشغالی باید بکوشد تا حماس را کنار بزند و به صورت موقت اوضاع نوار غزه را در دست بگیرد تا آن را برای مرحله بلند مدت آینده آماده کند زیرا وضعیت فعلی غزه زیاد دوام نخواهد آورد و ممکن است اسرائیل را ناچار به ورود به نبردی کند که برای آن آمادگی کامل ندارد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول