اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دام و طیور با واکسن‌های ایرانی واکسینه می‌شوند

با وجود تمام توانمندی‌های موجود در کشور و کهن بودن علم واکسن در طب ایرانی اسلامی، چند سالی است که ایران در این حوزه گام‌های بلند و قابل قبولی برنداشته است تا بتواند زیرساخت‌های تولید و توسعه این علم را در کشور فراهم کند.

دام و طیور با واکسن‌های ایرانی واکسینه می‌شوند

  به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با وجود تمام توانمندی‌های موجود در کشور و کهن بودن علم واکسن در طب ایرانی اسلامی، چند سالی است که ایران در این حوزه گام‌های بلند و قابل قبولی برنداشته است. البته شاید راه‌اندازی شهر واکسن در نزدیک شهر قم بتواند زیرساخت‌های تولید و توسعه این علم را در کشور فراهم کند.

تولید واکسن‌های دام، طیور و آبزیان خط مقدم نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و بهداشت جسمی و روانی جامعه را هدف گرفته است. بر همین اساس هرگونه اقدامی در این حوزه مورد حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

بر همین اساس است که ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی فراخوانی اعلام کرده است از تولید واکسن‌های دامی  طیور و آبزیان که توسط شرکت‌های دانش بنیان صورت گیرد، حمایت می‌کند.

طرح های ارسالی باید مبتنی بر فناوری‌های زیستی باشد، منجر به محصولات مشخص قید شده (واکسن یا خدمات وابسته به تولید واکسن) شود و از طریق شرکت یا شرکت‌های خصوصی پیشنهاد شود.

شرکت‌های متقاضی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن  ۸۳۵۳۳۳۳۳-۰۲۱تماس بگیرند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول