اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شعبه ویژه صنعت، معدن و تجارت شورای حل اختلاف استان زنجان افتتاح شد

شعبه ویژه شورای حل اختلاف (صنعت، معدن و تجارت) با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و رئیس شوراهای حل اختلاف استان، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان و اعضای شعبه در مکان خانه صنعت معدن و تجارت استان زنجان افتتاح شد.

شعبه ویژه صنعت، معدن و تجارت شورای حل اختلاف استان زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان در مراسم افتتاح شعبه ویژه شورای حل اختلاف (صنعت، معدن و تجارت) با بیان اینکه سند تحول قوه قضاییه، پیش‌زمینه و پشتوانه لازم برای ایجاد شعبه‌های ویژه شوراهای حل اختلاف است، اظهار کرد: یکی از ارکان و اهداف سند تحول، کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی است، زیرا وجود این حجم پرونده در دستگاه قضایی در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

محمدرضا احمدی افزود: با ایجاد شعبه ویژه، اختلافات و مشکلات موجود در این حوزه در خارج از سیستم اداری و قضایی و با گفت‌وگوهای دوستانه حل می‌شود.

وی، هدف دوم سند تحول قوه قضاییه را کاهش تعداد زندانیان به‌خصوص زندانیان جرائم مالی خواند و اظهار داشت: بنا نیست تولیدکننده و صنعتگر به دلیل مسائل مالی به زندان برود و باید با استفاده از روش‌های مدرن، جلوی ورودی بدهکاران مالی به زندان را بگیریم که به دلیل شرایط اقتصادی کشور و البته ناخواسته نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند.

احمدی با بیان اینکه هدف سوم سند تحول قوه قضاییه، کمک به بهبود فضای کسب و کار است، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با ایجاد شعبه‌های ویژه قصد دارد سهمی در بهبود فضای کسب و کار ایفا کند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان زنجان گفت: در راستای سیاست‌های قوه قضاییه برگرفته از سند تحول بنیادین نه به دنبال حل مشکلات توسط سه نفر اعضای شورای حل اختلاف و نه به دنبال ایجاد سیستم اداری جدید هستیم بلکه هدف، واگذاری کارهای مردم به خودشان است که دستگاه قضایی هم به سهم خود کمک و در این خصوص راهبری می‌کند.

وی ادامه داد: اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با تشکیل هیأت‌های صلح و سازش از ظرفیت‌های موجود دیگر نیز برای رفع مشکلات استفاده کنند و در هر مرحله‌ای لازم باشد دستگاه قضایی نیز برای رفع مشکل ورود پیدا می‌کند.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز در آیین آغاز به کار دفتر شورای حل اختلاف شعبه ویژه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: بر اساس توافق و تفاهم بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه، مقرر شد شعبه ویژه در سراسر کشور راه‌اندازی شود، تا حداقل پرونده‌ها با ارقام پایین به دستگاه قضایی ارجاع نشود.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل شورای حل اختلاف شعبه ویژه صنعت، معدن و تجارت، پرونده‌ها به این شعبه ارجاع می‌شود تا هم در کمترین زمان رسیدگی شود و هم نتیجه‌بخش باشد.

فغفوری افزود: طبق دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعامل لازم با دادگستری کل استان برقرار شد و اعضای اصلی این شعبه نیز از نفراتی معرفی شدند که بتوانند بیشترین تاثیرگذاری در رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشند.

وی گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان محل استقرار شعبه در نظر گرفته شد تا خارج از سیستم اداری و در فضای غیراداری باشد و رضایت مراجعه‌کنندگان جلب شود..

در پایان جلسه معاون قضایی رئیس کل و رئیس شوراهای حل اختلاف استان، احکام اعضا شعبه ویژه صنعت، معدن و تجارت را ابلاغ  و معرفی کرد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول