اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

نظارت‌ها بر بازار کرمان افزایش می‌یابد/برخورد شدید با دلالان و محتکران

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: در شرایط حساس کنونی باید حضور دستگاه‌های نظارتی در سطح بازار پررنگ‌تر باشد و تعزیرات حکومتی و بازرسان سازمان صمت باید بازرسی خود را افزایش دهند.

نظارت‌ها بر بازار کرمان افزایش می‌یابد/برخورد شدید با دلالان و محتکران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سینا خسروی سرپرست معاونت بازرگانی سازمان صمت شمال استان کرمان امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان اظهار داشت: سهمیه سیب درختی شمال استان کرمان به‌طور کامل خریداری و حمل شده و در سردخانه‌های استان موجود است.

وی افزود: مشکلی که اکنون ما در حوزه میوه شب عید داریم تامین پرتقال از طریق جنوب است که با مشکل مواجه شده و تاکنون ۳۶۰ تن پرتقال وارد شمال استان شده و روند تحویل پرتقال بسیار کند است زیرا قیمت آن طی چند روز گذشته افزایش یافته است.

محمدعلی دهقان معاون اقتصادی استاندار کرمان اظهار داشت: در روزهای آخر سال قرار داریم و همیشه در این روزها یکسری التهابات وجود دارد به‌ویژه هم اکنون کشور با بیماری کرونا مواجه شده است احتمال می‌دهند از خانه‌ها بیرون نیایند و کالاهای اساسی را برای ۱۰ الی ۲۰ روز ذخیره کنند این موضوع موجب شده تقاضای کالا در بازار زیاد شود.

وی عنوان کرد: افزایش تقاضا موجب به وجود آمدن یکسری مشکلات در برخی از کالاها می‌شود البته همان‌طور که همه مسئولان گفته‌اند ذخیره کالاها در کشور  به اندازه کافی وجود دارد و جای نگرانی نیست.

دهقان بیان داشت: باید مواظب باشیم افرادی که می‌خواهند از این بازار آشفته سوءاستفاده کنند و یا دلال‌ها و کسانی که به‌دنبال چنین فرصتی هستند اجازه ندهیم از این فرصت استفاده کنند.

دستگاه‌های نظارتی باید حضور پررنگی در بازار داشته باشند

معاون اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: در چنین شرایطی دستگاه‌های نظارتی باید حضور آنها در سطح بازار پررنگ باشد و حتما سازمان‌های صمت شمال و جنوب استان بازرسی خود را به‌صورت ویژه انجام دهند و مانند دوره‌های قبل اگر نیاز دارد از بقیه نهادها به‌عنوان پشتیبانی و بسیج فقط نیروی انسانی کمک بگیرد تا بازارها کنترل شوند.

وی گفت: اینجا بحث تولیدکننده نیست زیرا آنها جنس خود را فروخته‌اند اما افرادی که بخواهند اجناس را در انبارها نگه دارند و احتکار کنند تا با چند برابر قیمت بفروشند با آنها برخورد شدید خواهد شد زیرا سزاوار نیست در شرایط خاص که هم بحث تحریم‌ها و بیماری کرونا است بعضی‌ها سوءاستفاده کنند.

دهقان بیان کرد: تعزیرات حکومتی و بازرسان سازمان صمت باید بازرسی خود را افزایش دهند و ظرف دو، سه روز آینده بازرسی‌ها تا پایان سال افزایش یابد.

وی در زمینه تامین پرتقال شب عید از جنوب گفت: باید مباشران، بر اساس آن قراردادی که بسته‌اند به تعهدات خود عمل کنند و گرنه مجبور می‌شویم با قدرت قهریه با آنها برخورد کنیم.

معاون اقتصادی استاندار کرمان تاکید کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ تن شکر در انبارهای استان کرمان موجود است و کمبود شکر در استان وجود ندارد و به مرور، شکر در بین خانوار و اصناف در حال توزیع است.

 دهقان ادامه داد: برای اینکه تعادل در بازار برقرار شود یک هزار تن شکر در بازار در حال توزیع است و دو هزار تن دیگر تا پایان سال در سطح استان بین خانوار و صنف توزیع خواهد شد.

۷۵۵ تن شکر جذب شده است

نماینده اداره کل غله استان کرمان  تصریح کرد: در مصوبات تنظیم بازار هفته گذشته قرار شد یک هزار تن شکر و یک هزار و ۲۰۰ تن برنج در سطح استان توزیع شود.

وی افزود: عاملان شکری که از سوی سازمان صمت معرفی شده‌اند، ۷۵۵ تن شکر جذب کرده‌اند و ۲۴۴ تن شکر دیگر هنوز جذب نشده است.

نماینده اداره کل غله استان کرمان تاکید کرد: قرار بود یک هزار و 200 تن برنج توزیع شود که روند جذب آن کند است و تنها ۲۲۹ تن آن توسط عاملان جذب و توزیع شده است.

وی بیان کرد: سهمیه شمال استان از یک هزار تن شکر، ۶۶۶ تن شکر  بوده و ۳۳۴ تن سهمیه جنوب بوده که تاکنون حدود ۵۷۵ تن شمال استان و ۱۸۰ تن جنوب استان شکر سهمیه خود را جذب کرده‌اند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول